دسامبر 18th, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

4 سال پیشتر: اعزام دو دانش آموز میبدی به مسابقات بین المللی چرتکه در تایلند

دو دانش آموز میبدی به مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی(چرتکه) که به میزبانی کشور تایلند برگزار می‌شود اعزام شدند.
آقایان علی رضا زاده و پارسا کیانی فر که در تابستان امسال موفق شده بودند در مسابقات انتخابی این مسابقات در کشور عزیزمان ایران به کسب رتبه برتر نائل شوند، با شرکت در اردوی تیم ملی خود را برای این دوره از مسابقات به آمادگی کامل رساندند و ظهرامروز جهت عزیمت به کشور تایلند راهی تهران شدند تا امشب با سایر اعضای تیم ملی در این مسابقات شرکت نمایند.

این دو دانش اموز‌ میبدی از فراگیران موسسه مطرح “کودکان هوشمند” می‌باشند که در سه سال اخیر به یادگیری چرتکه پرداخته و‌ توانستند به مسابقات بین المللی راه یابند.

از چرتکه به عنوان قدیمی‌ترین کامپیوتر ژاپنی نام می‌برند و در دوران جدید از این وسیله جهت اموزش محاسبات ریاضی استفاده می‌شود که برخی ان را سبب بهبود درک مفاهیم ریاضی و‌ بهبود حافظه می‌دانند.
چرتکه در ایران ، ما رو به یاد مغازه‌ها و تجار قدیمی‌می‌اندازد در حالیکه بصورت علمی‌ثابت شده که کاربا چرتکه باعث تقویت دو نیم کره مغز و باعث ادراک بیشتر و قوه تجسم افراد را بالا می‌برد.

گفتنی است موسسه کودکان هوشمند توانسته است دانش آموزان خلاق و علاقه مند را شناسایی و ضمن آموزش ، زمینه برای پویایی و موفقیت آنها در سایر دروسشان را نیز فراهم کند.

میبد نیوز: برای این دو عزیز آرزوی موفقیت در عرصه جهانی را داریم