نوامبر 22nd, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

4 سال پیشتر: جایزه معتبر فرگوسن در حوزه نفت و گاز طبیعی به استادیار جوان میبدی دانشگاه پنسیلوانیا رسید

حمید امامی‌میبدی محقق ایرانی حوزه نفت و گاز طبیعی به دلیل نگارش بهترین مقاله منتشر شده در سال ۲۰۱۸ میلادی در مجلات این انجمن، مدال سدریک فرگوسن انجمن مهندسین نفت را دریافت کرد.

همکاران میبدی چون مایکل کرونین و راسل جانز از پژوهشگران حوزه نفت و گاز طبیعی که در نگارش این مقاله همکاری کرده بودند نیز به ترتیب مدال و گواهینامه سدریک فرگوسن را دریافت کردند.

مدال سدریک فرگوسن به منظور قدردانی از دستاوردهای حرفه‌ای در حوزه مهندسی نفت به نویسندگان بهترین مقاله در این حوزه که کمتر از ۳۶ سال سن دارند، اعطا می‌شود. نویسندگان برتر که بالای ۳۶ سال سن دارند نیز گواهینامه سدریک فرگوسن را دریافت می‌کنند.

حمید امامی‌میبدی که تحصیلات خود را در دانشگاه کلگری کانادا و دانشگاه صنعت نفت ایران گذرانده و اکنون در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا تدریس می‌کند، بیش از ۳۰ مقاله فنی به چاپ رسانده است. ‌

انجمن مهندسین نفت یا SPE) Society of Petroleum Engineers) بزرگترین انجمن تخصصی صنعت نفت می‌باشد که ۷۵۰۰۰ عضو دارد. در کتابخانه الکترونیکی این انجمن ۴۵۰۰۰ مقاله تخصصی وجود دارد که به یکی از مهم‌ترین مراجع این رشته تبدیل شده است. این انجمن در ابتدا زیرشاخه‌ای از انجمن مهندسی آمریکا (AIME) بود اما در سال ۱۹۵۷ میلادی به صورت یک ارگان مجزا درآمد.