سپتامبر 15th, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: نمایشگاه اکو فرصت مناسب برای ورود به بازارهای منطقه است

مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد گفت: شهرستان میبد به‌عنوان قطب صنعت کاشی و سرامیک استان با حضور در نمایشگاه اکو فرصت مناسبی برای تعامل و رایزنی‌های اقتصادی در جهت صادرات کاشی است.

به گزارش روابط عمومی‌فرمانداری میبد، رایزنان اقتصادی کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و آذربایجان عضو کشورهای همکاری اقتصادی اکو با حضور دریکی از واحدهای صنعت کاشی و سرامیک شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این صنعت آشنا شدند.

محمدرضا ماندگاری مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد گفت: حضور این رایزنان اقتصادی کشورهای همکاری اقتصادی اکو درمیبد فرصت مناسبی برای تعامل و رایزنی‌های اقتصادی در جهت صادرات کاشی است.

ماندگاری افزود: شهرستان میبد به‌عنوان قطب صنعت کاشی و سرامیک استان می‌تواند حضور خود را در این کشورها تقویت و صادرات محصولات خود را علاوه بر این کشورها به مناطق دیگر هم توسعه دهد.

وی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه اکو رف در استان یزد هم گفت: قطعاً این نمایشگاه بعضی از گره‌های صادرات این صنعت را بازخواهد کرد و باید با معرفی محصولات کاشی و افزایش کیفیت این فرصت را غنیمت شمرد.

گفتنی است؛ در استان یزد سالانه ۵۰۰ میلیون مترمربع کاشی تولید می‌شود که ۱۸۰ میلیون مترمربع آن در داخل مصرف می‌شود.