آگوست 11th, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: بازگشایی مسیرهای سیل با تأمین اعتبار پیگیری شود

فرماندارمیبد در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گفت: حادثه سیل اخیر نشان داد که با طبیعت نمی‌شود شوخی داشت و باید با تأمین اعتبار گشایش مسیرهای سیل، پل گذاری و گذاشتن سدها و بندهای خاکی پیگیری شود.

به گزارش روابط عمومی‌فرمانداری میبد، جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان با حضور «حسین فلاح» فرماندار، «محمود شاکری شمسی» مدیرکل مدیریت بحران استان، «فرزین خادمی» معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولین در سالن اندیشه فرمانداری برگزار شد.

فرماندارمیبد در این جلسه گفت: اقدامات خوبی در بهینه‌سازی و گشایش مسیرهای سیل شده است، مسیرهایی که بعضی به میدان و زمین مسطح تبدیل‌شده است و این آسیب‌هایی است که شهرداری به‌تنهایی از عهده آن برنمی‌آید.

حسین فلاح در ادامه به انجام اقدامات در منطقه درین و اقداماتی که باید شود؛ مانند گذاشتن سه‌دهنه پل اشاره و بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی‌تأکید کرد و از همراهی سپاه میبد و دیگر ارگان‌ها در حادثه سیل علی‌رغم فوتی‌هایی که داشت برای کنترل بحران تشکر کرد.

فلاح در پایان توجه به داشته‌های مردمی‌همراه با انسجام و برنامه‌ریزی را در انجام فعالیت‌ها مهم شمرد که به‌واقع می‌توان نمونه عینی آن را حادثه سیل با حضور مردم و مسئولین ذکر کرد.

شهردار میبد نیز در این جلسه با اشاره به بازگشایی مسیر سیل در محدوده دانشگاه آزاد که مورد پیگیری قرارگرفته است گفت: در گشایش مسیرها شهرداری و فرمانداری به‌تنهایی نمی‌توانند کاری را انجام دهند و باید گاهی از استانداری موضوع پیگیری شود.

علیرضا نقوی افزود: دراین‌ارتباط از تعدادی مدارس و بانک‌ها بازرسی و تذکراتی در ارتباط با فرسودگی فضاها داده‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد همچنین در این جلسه گفت: با توجه به مهم بودن شورای تأمین شهرستان خوب است به شورای مدیریت بحران هم به همین نگاه نگریسته شود و به‌طورمعمول ۲ هفته یک‌بار با دستور کار مشخص برگزار شود.

محمود شاکری افزود: انتظاراست کارگروه‌های ۱۴ گانه فعال شود و این‌گونه نباشد گزارش برگزاری جلسات کارگروه‌ها ماه‌به‌ماه و یا گاهی ۲ ماه یک‌بار دریافت شود.

وی تصریح کرد: همه وظیفه‌داریم نسبت به مقامی‌که عهده‌دار آن شده‌ایم، باید وفادار باشیم.

در این جلسه خسارت‌های خشک‌سالی، بیمه دامداری‌ها و محصول کشاورزی به‌ویژه دام‌های پر تولید، انجام زیرساخت‌ها، تقویت قنات، ایجاد سیل بندها، افزایش مبلغ وام‌های مسکن، ایجاد سامانه مهار سیل، مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، ایجاد ساخت‌وسازها با نظارت و همراه با رعایت شرایط ایمنی، پیگیری بیمه‌ها و… موردبررسی قرار گرفت.