جولای 6th, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: ۲ طرح برتر استانی از بخش مرکزی میبد به جشنواره ملی طرح‌های دهیاری‌ها راه یافت

بخشدار مرکزی میبد گفت: دو طرح هتل سنتی قلعه وزیر رکن‌آباد و زیلوبافی مهرآباد به ششمین جشنواره طرح‌های ملی دهیاری‌های کشور راه یافت ورتبه برتر را کسب نمود.

به گزارش روابط عمومی‌فرمانداری میبد، ششمین جشنواره طرح‌های ملی دهیاری‌های کشور در محل سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تهران با ارائه دو طرح از بخش مرکزی میبد برگزار شد.

بخشدار مرکزی میبد با اشاره به درخشش دو طرح هتل سنتی قلعه وزیر رکن‌آباد و زیلوبافی مهرآباد در این جشنواره گفت: امسال از ۳۷ هزار دهیاری کشور ۱۴۶ طرح به‌عنوان طرح‌های منتخب از سوی دفاتر امور روستایی استانداری‌ها به ششمین جشنواره ملی طرح‌های برگزیده دهیاری‌های کشور ارسال گردید که در این زمینه ۴۶ طرح به‌عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب شدند.

محمدجواد احمدی افزود: در استان یزد ۲۱ طرح در دو محور، منابع درآمدی پایدار، کارآفرینی و اشتغال روستایی و نیز محور عمران و خدمات روستایی در مرحله ارزیابی قرار گرفتند که درنهایت ۶ طرح به جشنواره کشوری راه یافتند.

احمدی تصریح کرد: از بخش مرکزی میبد طرح هتل سنتی قلعه وزیر رکن‌آباد با هزینه‌ای بالغ‌بر ۷۵ میلیارد ریال و طرح کارگاه زیلوبافی مهرآباد با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲ میلیارد ریال در جهت توسعه هنر صنعت زیلو و ارائه خدمات به روستائیان ازجمله طرح‌هایی بود که به جشنواره ارسال گردید و رتبه برتر را کسب نمود.

وی گفت: این موفقیت حاصل تلاش، دهیاران، اعضای محترم شوراهای اسلامی‌و همکاری ادارات مربوطه و نیز پشتیبانی دفتر امور روستایی استانداری و رهنمودهای فرماندار شهرستان هست که به‌نوبه خودم از همه تقدیر و تشکر می‌نمایم.

بخشدار مرکزی میبد در پایان گفت: امیدوارم این‌گونه حرکت‌ها موجب تقویت روحیه خلاقیت و نوآوری در مدیریت محلی، توانمندسازی و ارتقاء ظرفیت‌های مدیریت روستا شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جوامع روستایی شناسایی و همچنین معرفی تجارب موفق و تعمیم آن به سایر دهیاری‌ها گردد.