ژوئن 30th, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: احیای صنایع دستی و بافت های تاریخی میبد با همکاری همه پیگیری می شود

فرماندارمیبد گفت: در سایه همکاری‌ها ونیز نگاه ویژه‌ای که سازمان میراث فرهنگی استان باید داشته باشد احیای صنایع‌دستی و نیز بافت‌های تاریخی و برگزاری نمایشگاه‌ها، پیگیری و انجام‌شده است و در آینده نیز با تداوم همکاری‌ها انجام این اقدامات ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی‌فرمانداری میبد، جلسه پیگیری اولویت‌های شهرستان در حوزه میراث فرهنگی با حضور «آیت‌الله اعرافی» امام‌جمعه، «حسین فلاح» فرماندار، معاونین فرماندار، بخشداران و جمعی از مسئولین استان و شهرستان در بیت مرحوم آیت‌الله اعرافی برگزار شد.

فرماندارمیبد در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در حوزه میراث فرهنگی، گفت: موضوع میراث فرهنگی موضوع مهم و یکی از محورها است که باید از انجام فعالیت‌ها و نگاه‌های خوب در این حوزه تشکر کرد.

حسین فلاح به ثبت جهانی میبد و نیز ثبت جهانی سفال و سرامیک اشاره کرد که در کنار پروژه‌های دیگر میراثی نظیر تکمیل خانه آیت‌الله حائری، راسته‌بازار، آزادسازی حریم اماکن تاریخی و… مورد پیگیری است.

فلاح در ادامه از همراهی‌ها و همکاری‌ها و نگاه بسیار خوب آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در حوزه میراث تقدیر کرد.

فرماندارمیبد همچنین به پا به کار بودن مردم و خیرین و همکاری شهرداری‌ها و بخشداری‌ها نیز اشاره کرد و مشکلات حوزه میراث مانند بسته‌بندی صنایع‌دستی و… را برشمرد.

«آیت‌الله اعرافی» امام‌جمعه میبد نیز در بخشی از سخنان خود گفت: در کنار رسیدگی‌های اداری، باید تلاش شود که از مشارکت بخش مردمی‌و خیرین نیز در بخش میراث فرهنگی استفاده شود.

در این جلسه سایر مسئولین نسبت به ارائه گزارش در حوزه پروژه‌های میراث فرهنگی پرداختند.