می 26th, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: محصولات کاربافی میبد با بسته بندی های جدید صادر می شود

فرماندار میبد گفت : صادرات محصولات کاربافی این شهرستان به کشورهای دیگر، با رویکردی نوین و با بسته بندی‌های جدید و استفاده از کاغذ‌های بازیافتی، محقق شده است.

به گزارش ایرنا ، فرماندار میبد روز یکشنبه در حاشیه نشست با دست اندرکاران فعال در حوزه کاربافی میبد در گفتگو با خبرنگاران افزود : محقق شدن صادرات کاربافی نتیجه نگاه‌های خوب امام جمعه میبد ، مسوولان شهرستان و تلاش کارآفرینانی مانند «خانم شریف زاده» در این حوزه می‌باشد.

حسین فلاح تصریح کرد: این تلاش‌ها و نگاه‌های خوب که موجب شده  شاهد این اتفاق خوب با رویکردی جدید باشیم ، نیازبه آماده کردن یک سری زیرساخت‌ها دارد تا بتوانیم بازار خوبی را در حوزه صنایع دستی و به ویژه کاربافی در کشورهای همسایه و حتی در اروپا برای صادر کردن این محصولات داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با روی دادن این اتفاق و شروع این فعالیت به صادرات دیگر صنایع دستی شهرستان نیز با این رویکرد نوین توجه و تلاش در این زمینه مورد اهتمام قرار گیرد.

کارآفرین و فعال در حوزه  کاربافی میبد نیز گفت : با توجه به درخواست مشتری می‌توان طرح و رنگ‌های جدیدی را با استفاده از رنگرزی نوین در کاربافی به وجود آورد تا پیشرفت و رونق خوبی را در این حوزه را شاهد باشیم .

فاطمه شریف زاده با اشاره به اینکه بافت یک شال نیم متر در دو متربستگی به توان فرد، یک ساعت و نیم تا ۲ ساعت زمان می‌برد، افزود: بانوان میبدی کاربافی را دوست دارند چون با پرداختن به این کار در منازل می‌توانند همزمان به انجام امور روزمره زندگی نیز بپردازند.

 به گفته مجری طرح بسته بندی و صادرات محصولات کاربافی میبد هدف در این کار، فروش محصولات  کاربافی از صنایع دستی مهم میبد با بسته بندی جدید همراه با فرمت و مدلی نوین و جذاب  در کشورهای دیگر و همچنین در شهرهای ایران است.

سیاوش چاه تلخی با اشاره به اینکه بسته بندی استفاده شده از کاغذ‌های بازیافتنی است که دورریخته نمی‌شود و می‌تواند تبدیل به گیاه شود اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با پایدار نگه داشتن این صنعت که حاصل زحمات بانوان است به صورت بهتری به فرزندان آنها و نسل‌های آینده نیز منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: با پیشرفت‌هایی که در این حوزه می‌تواند محقق شود می‌توان اشتغال ایجاد کرد و از مهاجرت افراد از روستاها به شهرها و از شهرها به شهرهای دیگر جلوگیری کرد و همچنین یک فرهنگی که سالیانی طولانی قدمت دارد را حفط کنیم.

مجری طرح بسته بندی و صادرات محصولات کاربافی میبد در حال حاضر صادرات و فروش محصولات کاربافی میبد را در کشورهای استرالیا که برای بار سوم این محصول ارسال می‌شود ،  اسپانیا ، فرانسه ، سوئیس که به تازگی ارسال شده و در حال بازاریابی می‌باشد ، دانمارک و نیویورک که در حال برنامه ریزی برای صادر شدن است ، عنوان کرد.

وی یادآورشد : به زودی به ازای هر محصولی که به فروش می‌رود یک نهال بسته به هر منطقه جغرافیایی کاشته می‌شود ، همچنین سعی می‌شود به استفاده از طرح‌ها و رنگ‌هایی که بیشترین استقبال دارد همراه با عنایت داشتن به دیدگاه سنتی و همگام با سلیقه‌های امروزی و استفاده از رنگ‌های طبیعی توجه شود.

در حال حاضربیش از ۴۰۰ نفر به بافت محصولات کافی در میبد اشتغال دارند.