می 22nd, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: دکتر روح الله دهقانی: مشکلات و مسائل ثروت اصلی کشور است!

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون جدید تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی‌در اظهار نظری گفت: افتخار می‌کنم که در دانشگاه آزاد اسلامی‌فعالیت خواهم کردو تجربه ۱۸ ساله ام در حوزه صنعت، فناوری و نوآوری را در این مرکز علمی‌بکار می‌گیرم و معتقدم که دانشگاه آزاد اسلامی‌به عنوان یک مجموعه بسیار بزرگ می‌‌تواند پیشرو در این حوزه باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی‌به لحاظ گستردگی مانند یک دولت است، گفت: به لحاظ وسعت این مجموعه، تأثیرات این دانشگاه می‌تواند به اندازه یک دولت مهم باشد. این دانشگاه در تمام کشور پایگاه و دانشجو داشته و همه مردم به نحوی با این دانشگاه در ارتباط هستند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی‌با وجود زیرساخت‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و سایر ظرفیت‌ها یک سرمایه بسیار بزرگ است، گفت: این سرمایه عظیم می‌تواند یک تحول بزرگ در حوزه دانشگاه فناور ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی‌یک حرکت بزرگ و تحول جدی آغاز کرده تا برای کشور سرمنشاء خیر و برکت باشد.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی‌با بیان اینکه کشور ما یک کشور ثروتمند است، گفت: ثروت اصلی کشور نفت و منابع طبیعی نیست، بلکه مشکلات و مسائلی است که اگر از نگاه دانشی و فناوری به آنها توجه شود، می‌تواند به یک کسب و کار دانش بنیان تبدیل شوند. در واقع با یک نگاه کوتاه به اطراف هزاران فرصت اقتصاد دانش بنیانی مطرح می‌شود که می‌تواند منشاء تحول باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی‌دارای اساتید توانمند و دانشجویان قوی است، گفت: این دانشگاه به واسطه مشخصه‌های خاصی که دارد، دانشجویان آن موفق و علاقه مند به کار هستند. ما باید با به کارگیری این سرمایه بزرگ و با کمک واحدهای دانشگاهی یک تحول آفرینی انجام دهیم که بتواند تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی‌را در اقتصاد تک تک مردمی‌که با این دانشگاه ارتباط دارند، نشان دهد.

دهقانی فیروزآبادی در پایان تأکید کرد: بدون شک ابلاغ «شیوه نامه فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری» گام اول و محکمی‌برای حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و خودکفایی در دانشگاه است.