می 22nd, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: انتصاب یک میبدی بعنوان معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور

طی حکمی‌از سوی دکتر طهرانچی آقای روح اله دهقانی فیروزآبادی بعنوان معاون تحقیقات ، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی‌معرفی گردید و از خدمات آقای دکتر نگاهداری نیز قدردانی شد.

دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی اصالتا میبدی است و دانشیار دانشگاه صنعتی شریف ، دارای دکتری هوا فضا و باسوابق بسیار برجسته‌ای در حوزه نوآوری.

در متن حکم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌آمده است: با توجه به مراتب تعهد، تخصص و سوابق ارزنده جناب عالی در حوزه علم و فناوری، به موجب این حکم به عنوان «معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه» منصوب می‌شوید.

در ادامه این حکم آمده است: از جناب عالی انتظار می‌رود با بهره‌گیری از کلیه امکانات مادی و معنوی و سرمایه‌های انسانی دانشگاه و تأکید بر خلاقیت‌های فردی و مدیریت اسلامی‌در جهت اعتلای دانشگاه بر اساس محورهای  بسترسازی برای ایجاد محیط نوآورانه و خلق فناوری در دانشگاه و ایجاد زیرساخت‌های لازم، حمایت از تشکیل مراکز رشد، کارآفرینی و پارک‌های علم و فناوری و سراهای نوآوری در واحدهای دانشگاهی، برنامه‌ریزی و هماهنگی بین‌بخشی و هم‌افزایی در نظام ملی نوآوری در جهت تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و تقویت اقتصاد دانشگاه، ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت فراهم‌آوری محیط‌های ۹ گانه، رشد پژوهش‌های فناورانه بنیادی مبتنی بر دستاوردهای علمی‌تا محصول دانش‌بنیان، توسعه فناوری، تقویت فرآیند تجاری‌سازی و حمایت از مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های طراحی مهندسی در جهت گسترش درآمدهای غیرشهریه‌ای، آینده‌نگاری و رصد فناوری، توسعه مراکز اطلاع‌رسانی فناوری و ایجاد و ساماندهی فنی بازارهای عمومی‌و تخصصی در دانشگاه، ارتقای کارآفرینی فناورانه و بهبود فضای کسب‌وکار دانش‌بنیان و هدایت سرمایه‌های کشور به سمت تولید خدمات و کالاهای دانش‌بنیان، توسعه سازوکارهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر و تأمین مالی لازم در اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه از قبیل صندوق پژوهش و فناوری و شتاب‌دهنده‌ها، انجام برنامه‌های تحقیقات فناوری و توسعه آن مشترک با نهادها و دستگاه‌های مسئول و فعال در حوزه علم و فناوری و راهبری طرح‌های کلان فناوری و نوآوری در محورهای راهبردی و نیازهای اصلی کشور براساس قابلیت دانشگاه اهتمام ورزید.

در بخش دیگری از حکم دکتر طهرانچی آمده است: امید است در انجام مسئولیت‌های محوله با رعایت تقوای الهی تمامی‌توان و کوشش خود را در راستای اجرای سیاست‌های کلان، مصالح، شئونات و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی‌به کار گیرید.

گفتنی است دکتر دهقانی فیروزآبادی دانشیار دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی شریف با بیش از ۱۰۰ عنوان مقاله در مجلات معتبر، استاد نمونه آموزشی و استاد نمونه پژوهشی این دانشکده است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شریف و همکاری در معاونت پژوهشی به عنوان مشاور رئیس دانشگاه از سوابق اجرایی وی است.

وی همچنین تأسیس و مدیریت پردیس نوآوری و مرکز تحقیقات شهید مقدم و همچنین مدیریت مرکز رشد آن را در حوزه علم و فناوری در کارنامه خود دارد.

راهبری و توسعه بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه‌های تخصصی و مدیریت و اجرای چند پروژه و طرح صنعتی ملی نیز از دیگر سوابق دکتر دهقانی فیروزآبادی به شمار می‌آید.

 

گفتنی است: بر اساس شیوه نامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی‌معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی‌به دو معاونت ” تحقیقات ، فناوری و نوآوری ” و همچنین معاونت ” پژوهشگاه مرکزی و شبکه آزمایشگاهی” تقسیم گردید که بر اساس وظایف، مسئولیت زیرساخت‌های پژوهشی، آزمایشگاه، کتابخانه، برنامه پایش، مدیریت نشریات علمی‌به «پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی» بر عهده آقای دکتر نگاهداری و امور مرتبط با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کارآفرینی و امور اقتصاد دانش بنیان به «معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری» و به شخص آقای دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی محول شد.