آوریل 30th, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: فعالیت واحد میانجیگری، در حل اختلاف میان زوجین ستودنی است

فرماندارمیبد فعالیت واحد میانجیگری شهرستان را که قبل از هرگونه اقدام قانونی به مرتفع کردن اختلاف‌های زوجین با بهره‌گیری از دانش کارشناسان، مشاوران و روانشناسان می‌پردازد، ستود.

به گزارش روابط عمومی‌فرمانداری میبد، چهلمین کارگاه آموزشی زوج‌های جوان با حضور «حسین فلاح» فرماندارمیبد، «فاطمه دانش یزدی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد و مسئولین دادگستری استان و شهرستان میبد در رستوران گلخانه‌ای پدرسالار برگزار شد.

فرماندارمیبد در حاشیه این مراسم، گفت: از پنج سال پیش واحد میانجیگری شهرستان با حمایت‌های دادگستری و به همت حجت‌الاسلام آقایی و نیز آقای زارعشاهی و با رهنمودهای امام‌جمعه میبد و همکاری ادارات شهرستان راه‌اندازی و پیگیری شده است.

حسین فلاح افزود: باوجود سختی‌ها و فراز نشیب‌هایی که شروع کار و ادامه آن داشت، خوشبختانه در حال حاضر برنامه‌های خوب، فنی و جامعی باهدف صیانت از خانواده‌ها از طریق واحد میانجیگری با همکاری شورای شهر اجرا می‌شود و می‌تواند الگویی بسیار خوبی برای اجراشدن در سایر شهرستان‌ها باشد.

رعایت اصل قناعت در زندگی

فلاح همچنین طی سخنانی در کارگاه برگزارشده، یادآور شد: به اصل قناعت در زندگی باید اهمیت زیادی داد و مهم است که با نگاه به اطراف ببینیم چگونه افراد با امکاناتی کم امرارمعاش کرده وزندگی خوش و خرمی‌را در کنار هم دارند و همچنین با نگاه به گذشته چگونه زندگی کردن پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود و فرهنگی که داشته‌اند را از آن‌ها یاد بگیریم.

وی تصریح کرد: با اداواطوارهایی که بعضی‌اوقات داریم باعث می‌شود توقع و انتظار ما از زندگی بدون نگاه به آنچه بوده‌ایم و هستیم بالا برود، باید به زندگی و فرهنگ گذشته خود که برگرفته از یک سری سنن، ارزش‌ها و عرف‌ها و خوبی‌ها است نگاه کنیم.

لازم به ذکر است؛ این کارگاه آموزشی باحضور حدود ۳۰ زوج وباهمت مرکز مشاوره دادگستری میبد، موسسه حمایت از زوج‌های جوان، خانواده مهرآوران شهرستان و نیز شهرداری و شورای شهر در راستای طرح صیانت از خانواده برگزار شد.