مارس 24th, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: مدیر حوزه‌های علمیه کشور: پایه‌های دانشگاهی و علمی در کشور قوی نیست

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: پدیده مهاجر فرستی نخبگان باعث تخریب بالای پایه‌های فکری و فرهنگی در کشور شده است.

به گزارش خبرنگارمیبد نیوز، حضرت آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور  در همایش نوروزی فرهیختگان میبدی گفت: با اشاره به اینکه پایه‌های دانشگاهی و علمی‌در کشور قوی نیست و  به علت مهاجر فرستی نخبگان ما است، گفت: پدیده مهاجر فرستی نخبگان باعث تخریب بالای پایه‌های فکری و فرهنگی شده است و باید این معادله را در یک نقطه تعادل تنظیم کنیم.

وی با بیان اینکه باید تحقیق و علم و دانش را به تمام معنا در استان و شهرستان تقویت کنیم و در غیر این صورت به مهاجرت نخبگان دچار خواهیم شد، گفت: جذب سرمایه آوری و خیری برای پیشرفت شهر در زمینه‌های علمی‌و صنعتی لازم و ضروری است.

 مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه تمام کسانی که در سراسر کشور به مناطق دیگر مهاجرت می‌کنند ارتباط آن‌ها با سرزمینشان نقطه استراتژیک بسیار حساس هم از جهت رشد و توسعه و هم از جهت هم افزایی و همبستگی است.

حضرت آیت الله اعرافی بابیان اینکه فرهنگ و اصالت‌های فرهنگی تمام نقاط کشور باید حفظ شود،گفت: با وجود اینکه در چرخه توسعه صنعت و گردشگری هستیم، اما در کنار آن دچار آسیب‌هایی هستیم و حل آن بنیه فرهنگ و اصالت بومی‌قوی امکان پذیر است.

امام جمعه میبد با اشاره به اینکه اقتدار فرهنگی که در استان و روستا‌های ما بوده است در حال  و فروپاشی است و باید صیانت کرد، گفت: یکی از دلایل فروپاشی آن‌ها به خاطر موج توسعه و صنعت است و این نگران کننده است وهمه باید تلاش کرد تا اصالت‌های فرهنگی و شاخص‌های اخلاقی معنوی و فرهنگی در مناطق کشور را صیانت کنیم و در برابر امواجی که به سمت ما نشانه گرفته شده است بابنیه فرهنگی قوی مقابله کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه باید به محیط زیست توجه شود چرا که با فرهنگ و زندگی اجتماعی ما گره خورده است و در صورت غفلت به خود و آیندگان خیانت کرده ایم، گفت: پایه‌های اصلی محیط زیست ما در حال فروپاشی است و صاحبان صنعت باید پیوست محیط زیست را از هرچیزی مهمتر بدانند و به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: مهاجرت‌های معکوس و هشدار دهنده باتوجه به شرایط استان و شهرستان میبد باعث شده تا مهاجرت پذیر و مهاجر فرست شویم و این معادله در یک نقطه در حد اعتدال و درست نیست و دلیل آن توسعه صنعت است و باعث شده نیرو‌های ساده از درون و بیرون کشور را پذیرا باشیم.

آیت الله اعرافی  میبد را شهر همیاری‌ها و  خودیاری‌ها دانست و گفت: خیرین میبدی افتخار آفریدند و با کمک این افتخار آفرینان توانسته ایم از سال ۹۴ تاکنون هرساله ده مدرسه خیری به بهره برداری برسانیم.

امام جمعه میبد گفت: پایه‌های اصلی محیط زیست در حال فروپاشی است و این نگران کننده است و باید صاحبان صنعت پیوست محیط زیست را از هرچیزی مهمتر بدانند وبه آن توجه کنند.