مارس 4th, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: برگزاری جشن تاریخی نوروز همراه با تجدید خاطره با شهدا باشد

فرماندارمیبد در نشست ستاد خدمات سفر با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران و نیز نقش آن‌ها در تأمین امنیت موجود، گفت: همه باید تلاش کنیم که جشن تاریخی و ایام مبارک نوروز در کنار هم به‌خوبی همراه با تجدید خاطره‌ای از یاد شهدا سپری گردد.

به گزارش روابط عمومی‌فرمانداری میبد، نشست خدمات سفر شهرستان با حضور «حسین فلاح» فرماندار، مسئولین ادارات و فعالین حوزه گردشگری در سالن آمفی‌تئاتر فرمانداری برگزار شد.

فرماندارمیبد در این نشست یاد شهدا و ایثارگران که امنیت به‌دست‌آمده در کشور مرهون ایثارگری و جان‌فشانی را گرامی‌داشت و گفت: همه باید تلاش کنیم که جشن تاریخی و ایام مبارک نوروز در کنار هم به‌خوبی همراه با تجدید خاطره‌ای از یاد شهدا طی برنامه‌هایی که بنیاد شهید خواهد داشت سپری گردد.

حسین فلاح گفت: بقاع متبرکه و اوقاف نیز می‌توانند در خدمت‌رسانی در ایام نوروز یاری گر ستاد خدمات سفر باشند.

فلاح در ادامه با برشمردن فعالیت‌های میراثی که می‌تواند انجام شود تصریح کرد: نگاهی که در بخش‌هایی روستایی و دهیاری‌ها شکل‌گرفته نگاهی ارزشمند است که باید موردعنایت و توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به خط قرمز خودش که خدشه واردکردن به اموری است که توسط مردم انجام می‌شود، بخش خصوصی درروند انجام فعالیت‌ها باید وارد شود و به خدمات آن‌ها ارج نهاده شود، تاکیدکرد: دست کسانی که بادل و جان و باانگیزه کار می‌کنند و به بخش میراثی توجه می‌کنند و گذشته را چراغ راه آینده قرار داده‌اند، باید بوسید.

فرماندارمیبد در ادامه به اهمیت موردتوجه قرار دادن ورودی‌های شهرمیبد به صورتی مطلوب‌تر یادآور شد: ورودی شمالی باید توقف گاه خوبی برای مردم باشد، همچنین در ورودی جنوبی باوجود راهنماهایی که گذاشته‌شده برای نشان دادن کارگاه‌های سفال و سرامیک و کارگاه‌های زیلو باید بیشتر موردتوجه باشد.

فلاح همچنین به معرفی ندوشن و بفروئیه با آثار تاریخی و دست آورد‌های خوبی که دارند در ورودی‌های شهرتاکید کرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی باید به‌گونه‌ای کارها را انجام داد تا با نزدیک شدن به ایام نوروز کاری انجام‌نشده در به نمایش گذاشتن چهره‌ای بسیار خوب از شهر برای معرفی به گردشگران باقی نماند.

وی حسن رفتار اجتماعی و برخورد چهره به چهره را نیز توصیه کرد و افزود: متأسفانه ما میبدی‌ها در این زمینه ضعیف هستیم.

فلاح تشکیل کار گروهی متشکل از اوقاف، هلال‌احمر، آموزش‌وپرورش، اورژانس، آتش‌نشانی و … با محوریت فرمانداری را نیز در خدمت‌رسانی با مسافران نوروزی خواستار شد.

فرماندارمیبد همین‌طور با اشاره به فعالیت‌های نیروهای انتظامی‌و پلیس‌راه که به‌صورت شبانه‌روزی زحمات بی‌شماری را می‌کشند و نیز اعضای شورای تأمین، سپاه، بسیج و… قدردانی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نیز در این نشست بر چاپ بنرها و تراکت‌ها، طرحی از زیلو که میبد به‌عنوان شهر جهانی آن انتخاب‌شده است، تأکید کرد.