فوریه 8th, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: علیرضا نقوی زاده شهردار میبد شهر میبد از مسیر گردشگری باید به مقصد گردشگری تبدیل شود/ساخت وساز غیرقانونی به روح وکالبد شهر آسیب می زند

شهردار میبد گفت : رونمایی از سند شهر گردشگر از برنامه‌های سه ساله شهرداری است و شهر میبد از مسیر گردشگری باید به مقصد گردشگری تبدیل شود واین تنها با فراهم شدن زیرساختها امکان پذیر خواهد بود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد مهندس علیرضا نقوی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح تفصیلی مهمترین ابزار ساماندهی  نظام شهری ومحلات شهری  است و تنظیم برنامه‌های مفصل واقداماتی که باید برای محلات شهری انجام شود باید براساس آن باشد گفت :  متاسفانه از سال ۸۷تاکنون تغییر کاربری‌هایی انجام شده که دارای  مصوبه قانونی نبوده و اکنون برای شهرداری ومجموعه شهری مشکلاتی را به وجود آورده است  .

وی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از سه هزار پرونده درکمیسیون ماده ۵ استانداری  مربوط به شهر میبد است افزود :اکثر زمینهایی که در میبد تغییر کاربری شده است یا بایر، مزروعی بوده که برخلاف مقررات تغییر کاربری دادند ویا اینکه برخی از شهروندان بدون اخذ مجوز اقدام به ساخت کرده اند واین برای شهر تاریخی دارای قدمت بالا جالب نیست.

شهردار میبد با اشاره به اینکه مدیریت استان نهایت همکاری خود را در حل مشکل طرح تفصیلی دارد تصریح کرد : شهروندان در اجرای هر طرحی در مجموعه شهر نقش اساسی دارند و وقتی مردم ورسانه‌ها نگاه تیزبین و منصفانه داشته باشند کمک بزرگی به مجموعه  مدیریت شهری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  هرطرحی به پیوست فرهنگی  نیاز دارد واین از تاکیدات مقام معظم رهبری بوداست گفت : هر شهروندی که در ساخت وساز تخلف می‌کند درواقع به نسل آینده و  به روح وکالبد شهر وسیستم شهرسازی شهر با ساخت وساز غیرقانونی خود آسیب می‌زند .

شهردار میبد با بیان اینکه شهروندان باید بدانند دریافت پروانه ساخت کمک به خود شهروندان و به نفع آنهاست گفت: شهرداری میبد در نمایشگاه مدیریت شهری وروستایی کشور که توسط سازمان شهرداری‌ها ودهیاریها ومعاونت عمرانی کشور در بندرعباس برگزار می‌شود  شرکت خواهد کرد .

نقوی زاده با اشاره به اینکه در آستانه بهار با ویژه برنامه‌های نوروزی به پیشواز بهار خواهیم رفت گفت : رونمایی از سند شهر گردشگر از برنامه‌های سه ساله شهرداری است همچنین شهر میبد از مسیر گردشگری باید به مقصد گردشگری تبدیل شود واین تنها با فراهم شدن زیرساختها امکان پذیر خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد : براساس ماده ۱۵قانون عمران وشهرسازی شهرداری‌ها مکلفند برنامه‌های توسعه پنج ساله خود را مصوب کنند وبه اجرا درآورند ان شالله در صدد این هستیم تا در سال آینده سند توسعه پنج ساله میبد به عنوان میبد ۱۴۰۴ را تدوین و پس از تصویب توسط مراجع بالا دست اجرا کنیم که نقشه راه ما خواهد بود .  

شهردار میبد در پایان با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی شهرداری در سال آینده رشد شش درصدی دارد و خانواده، بانوان وکودگان نقش پررنگی دربودجه فرهنگی دارند بیان داشت :در حوزه آموزشهای خانواده و مهارت زندگی، آموزش مهارت شهروندی و برنامه‌های آموزشی وهمچنین طرح شهردار مدرسه را از سال آینده اجرا خواهیم کرد.