فوریه 3rd, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: سرمایه‌گذاری در توسعه صنایع موردتوجه صندوق کارآفرینی امید است

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان میبد با اشاره به اینکه یک محصول جهانی باید تولید و توزیع آن‌هم جهانی باشد، گفت: صندوق کارآفرین امید آمادگی دارد تا در توسعه هنر صنعت جهانی زیلو و نیز کار بافی میبد سرمایه‌گذاری و همکاری کند.

به گزارش روابط عمومی‌فرمانداری میبد، جلسه کارگروه اشتغال شهرستان میبد با حضور ” علی زینی وند” معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد، “حسین فلاح” فرماندار، ” اصغر نور اله زاده” مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور و جمعی از مسئولین در سالن اندیشه فرمانداری برگزار شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در این جلسه با اشاره به‌ضرورت به کار بردن استراتژی‌هایی برای توسعه در حوزه‌های مختلف، گفت: ثبت جهانی زیلو فرصت بسیار خوبی است که در سایه آن می‌توان از هنر صنعت زیلو به‌عنوان یک دارایی ناملموس استفاده و بهره‌برداری کرد.

اصغر نور اله زاده گفت: از طریق هماهنگی با اداره میراث فرهنگی می‌توان با برگزاری جشنواره برترین‌ها با محوریت زیلو همراه با نمایش دیگر صنایع میبد نظیر سفال و کار بافی از برترین‌های این صنایع را در حوزه طرح و نقش، تنوع در طراحی، تولید، بسته‌بندی و فروش تقدیر کرد.

نور اله زاده تصریح کرد: برای کاربردی کردن مصرف محصولاتی که مزیت رقابتی منطقه است، باید توجه داشت که طراحی و بسته‌بندی نقش اصلی را در بازاریابی یک محصول دارد.

وی در ادامه گفت: ایجاد و ساماندهی مرکز توزیع در محل تولید یک محصول می‌تواند درروند توسعه تولید یک محصول بسیار مؤثر باشد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور همچنین ظرفیت تاریخی و گردشگری میبد را نیز منحصربه‌فرد عنوان کرد و افزود: می‌توان با شیوه نوین به درآمدزایی در حوزه گردشگری میبد و بازدید از کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی این شهرستان پرداخت.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه یک محصول جهانی باید تولید و توزیع آن‌هم جهانی باشد، گفت: صندوق کارآفرین امید آمادگی دارد تا در توسعه هنر صنعت جهانی زیلو و نیز کار بافی میبد سرمایه‌گذاری و همکاری کند.

 

ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد هم با اشاره به اقدامات خوب و مؤثر صندوق کارآفرین امید در حوزه گردشگری و ساخت بوم گردی‌ها، گفت: اوج فعالیت صندوق در سال ۹۵ و ۹۶ بود که افراد در حوزه گردشگری توانستند تسهیلات از صندوق کارآفرین امید دریافت کنند.

سید مصطفی فاطمی‌با توجه به جایگاه ویژه استان یزد در حوزه گردشگری خواستار عنایت ویژه برای ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه شد.

در این جلسه قرار شد جشنواره برترین‌های صنایع‌دستی با محوریت زیلو، حمایت از طرح یک روستا-یک محصول در دستور کار صندوق کارآفرینی امید کشور قرار گیرد و همچنین تسهیلات ویژه به بوم گردی، شرکت تعاونی بانوان، سفال و سرامیک و زیلوبافان در جهت تکمیل زنجیره تولید، توزیع و آموزش صنایع‌دستی شهرستان پرداخت گردد.

در پایان این جلسه نیز از مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور به‌پاس زحمات ارزنده ایشان در رونق شهرستان با اهداء هدیه‌ای تجلیل به عمل آمد.

بازدید از کارگاه‌های زیلوبافی و بافت تاریخی، افتتاح یک واحد تولیدی قند سنتی، کلنگ زنی ساختمان جدید صندوق کارآفرینی امید شهرستان و افتتاح طرح یک روستا- یک محصول از دیگر برنامه‌های مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در سفر به میبد بود.