ژانویه 30th, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: اولین جلسه کمیسیون فرهنگی شورا با شهردار

اولین جلسه کمیسیون فرهنگی شورا با شهردار / دیدار همزمان اعضای شورای شهر و شهردار با شهروندان

جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی‌شهر میبد دوشنبه ۸ بهمن ماه با حضور نقوی شهردار منتخب در محل شورا برگزار گردید.

مهمترین موضوع مطرح شده در این نشست ضرورت تهیه نقشه gis شهری بود که به دلیل نبود این زیر ساخت اصلی عملا تصمیم گیری در مورد فعالیت کمیته نامگذاری تا کنون نتوانسته است به نتیجه ای دست یابد. ضمنا روند پیگیری و درخواست‌های مردمی‌از شورا و شهرداری نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که مقرر شد بر اساس عدالت محوری و ظرفیت تأمین اعتبار آن، اجرایی شود.

– المانهای شهری، نمایشگاه دهه فجر، آماده سازی ورودی‌های شهر برای نوروز، برگزاری مسابقه طراحی پارک مینیاتور، حمایت از طراح ساخت دستگاه روتبال ( جابجا کننده درخت) ، فراهم کردن مقدمات راه اندازی سالن همایش شورای اسلامی‌شهر و همچنین فرهنگسرای شهرداری و … از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

اهم تصمیماتی که در این جلسه گرفته شد به شرح ذیل می‌باشد:

– بیان ضرورت ارتباط با صدا و سیما با وجود قدمت تاریخی میبد و ثبت آن به عنوان شهر جهانی زیلو.

– هماهنگی در خصوص برگزاری المپیاد ورزشی محلات میبد در رشته‌های مختلف با عنوان شهدای ورزشکار میبد و شهردار شهید مهدی باکری که از۲۲ بهمن ماه آغاز و تا ۲۵ اسفند ماه انجام خواهد شد.

– هماهنگی در خصوص برگزاری سمپوزیوم ملی سفال در میبد با محوریت رونق صنعت سفال و سرامیک که می‌تواند نقش عمده ای در معرفی این صنعت اصیل میبد در کشور داشته باشد.

– برنامه ریزی و بررسی جلسات ملاقات عمومی‌شورا، شهردار محترم و کارشناسان شهرداری با شهروندان که حضور همه این عزیران در یک محل به حل مشکلات مردمی‌کمک شایانی خواهد کرد.

– موضوع برند شهری و فراهم کردن مقدمات نوروزی با طراوت برای شهروندان و گردشگران .

– هماهنگی در خصوص فضا سازی دهه فجر و عدم استفاده از داربست با استفاده از سازه‌های جایگزین که توسط شهرداری میبد ساخته شده است.