ژانویه 9th, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: نگاه فانتزی به مسائل فاصله گرفتن از سنت‌ها را در پی دارد

فرماندارمیبد در مراسم تجلیل از دامدار نمونه میبدی با توصیه به حمایت از فعالیت‌های کشاورزی و دامداری گفت: نگاه فانتزی داشتن به مسائل شهری فاصله گرفتن از سنت‌ها و ارزش‌های حاکم بر یک جامعه را به دنبال دارد.

به گزارش روابط عمومی‌فرمانداری میبد، مراسم تجلیل از دامدار نمونه میبدی با حضور “حسین فلاح” فرماندار، “محمدجواد احمدی” بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین در محل شورای اسلامی‌روستای شهیدپرور رکن‌آباد بخش مرکزی برگزار شد.

 فرماندارمیبد در این مراسم با قدردانی از حسین ملاصادقی دامدار میبدی و حمایت مسئولین جهاد کشاورزی در این راستا، کار انجام‌شده توسط دامدار نمونه میبدی را به‌ویژه اینکه از نقطه صفر شده است، نوعی فرهنگ‌سازی در سطح شهرستان ذکر کرد و گفت: با فراهم شدن زمینه می‌توان حتی در منازل هم به پرورش دام به‌صورت بهینه و بهداشتی پرداخت.

حسین فلاح افزود: با پرورش حتی یک دام در منزل می‌توان یک حس خوب در بچه‌ها در ارتباط با طبیعت ایجاد کرد.

فلاح با توصیه به مسئولین جهاد کشاورزی گفت: می‌توان این نگاه و نگرش را هم با در نظر گرفتن مسائل مرتبط به بهداشت و امنیت به‌عنوان یک الگو در سطح شهرستان مطرح کرد.

فرماندارمیبد در پایان گفت: نگاه فانتزی داشتن به مسائل شهری فاصله گرفتن از سنت‌ها و ارزش‌های حاکم بر یک جامعه را به دنبال دارد.

بخشدار مرکزی میبد نیز در این نشست قول مساعد در جهت پیگیری دادن تسهیلات ارائه‌شده به دامدار میبدی برای مستقر شدن وی در مکان جدید نگهداری دام که تدارک دیده است، داد.

رئیس جهاد کشاورزی میبد هم با ارائه توضیحاتی در حوزه پرورش دام گفت: انتخاب دامدار نمونه میبدی به دنبال تشکیل کارگروه‌های تخصصی و در قالب بازدید از کارگاه پرورش دام وی در میبد و با در نظر گرفتن ویژگی‌هایی که کارگاه داشت و مورد اولویت بررسی‌کنندگان وزارتخانه کشاورزی بود، صورت گرفت.

صدر پور کوثری با اشاره به اینکه اولویت جهاد کشاورزی شهرستان در حوزه پرورش دام سبک است، افزود: با عنایت به مسائل مزاحمت شهری که پرورش دام ایجاد می‌کند، به آقای ملاصادقی توصیه شد جهت توسعه کار جایگاهی برای پرورش دام، در خارج از محدوده شهری ایجاد کند و با توجه به خدماتی که آن جایگاه نیاز دارد تسهیلاتی نیز به او که تابه‌حال با هزینه شخصی کار خود را انجام داده است ارائه شد که ان‌شاءالله دریافت خواهد کرد.

حسین ملاصادقی دامدار نمونه کشوری اهل روستای رکن‌آباد بخش مرکزی هست که حائز رتبه اول کشوری در حوزه پرورش بز سانن شده، کار خود را با پرورش سه رأس بز آغاز کرد و هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ رأس بز سانن دارد.