ژانویه 2nd, 2019 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین موضوع بعد از اقتصاد مقاومتی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد مهم‌ترین موضوع بعد از اقتصاد مقاومتی را موضوع آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد که مسئولین باید با توجه به وظیفه‌ای که دارند نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی‌فرمانداری میبد، نشست کارگروه آسیب‌های اجتماعی شهرستان با حضور “علیرضا ابوالحسنی” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و جمعی از مسئولین در سالن اندیشه فرمانداری برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد در این نشست با اشاره به سفارشات مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: مهم‌ترین موضوع بعد از اقتصاد مقاومتی، موضوع آسیب‌های اجتماعی است که مسئولین باید با توجه به وظیفه‌ای که دارند نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

علیرضا ابوالحسنی همچنین با اشاره به توسعه و پیشرفتی که شهرستان میبد به‌ویژه نسبت به خود شهرستان و نیز در سطح استان داشته است، گفت: قطعاً در این مسیر فرهنگ، آداب‌ورسوم و سنت‌های مردم نیز دستخوش تغییر شده است که این امری طبیعی است.

ابوالحسنی همچنین تصریح کرد: همان‌طور که فضای مجازی درافزایش آسیب‌های اجتماعی مؤثر بوده است می‌توان از طریق آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کرد.

وی در پایان از نگاه واقع‌بینانه آموزش‌وپرورش میبد در حوزه آسیب‌های اجتماعی با جمع‌آوری آمار و اطلاعات را یادآور شد و افزود: مدارس بهترین مکان و زمان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که لازم است در این خصوص تلاش و برنامه‌ای مدون داشت.

” محسن موحدی فرد ” مدیر آموزش پرورش شهرستان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از آمارهای اعلامی‌در رابطه با میزان طلاق و مهاجرت‌ها به شهرستان میبد؛ با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان تحصیل در دوره اول متوسطه برای دانش‌آموزان افغانستانی در مهمانشهر وجود دارد، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک مدرسه دوره دوم متوسطه نیز در این منطقه ایجاد می‌شود.

محسن موحدی فرد، همچنین از وجود دانش‌آموزان با بیماری خاص در شهرستان میبد خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با حمایت مسئولان، خیران و صنعتگران برای درمان این بیماران خاص که بیشتر آن‌ها از همشهریان میبدی هستند، گام برداریم.

موحدی فرد در پایان با اشاره به حمایت امام‌جمعه میبد با پرداخت هزینه درمان و جراحی چشم یکی از دانش آموزان تسنن نسبت به سیاه نمایی‌ها در ذکر آمار آسیب‌های اجتماعی، تذکر داد.

در این نشست به وجود افزایش آمار مهاجرین شهرستان میبد طی چند سال گذشته در قالب افراد جنگ‌زده مرتبط با دوران جنگ تحمیلی، زلزله‌زده و کارگران از شهرهای دیگر و نیز افغان‌ها اشاره شد که با توجه به اینکه افزایش آسیب‌های اجتماعی که در پی داشته، باید موردتوجه قرار گیرد.