دسامبر 25th, 2018 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: توجه به تاریخ در شکل‌گیری ملتی فهیم و اندیشمند مؤثر خواهد بود

فرماندارمیبد در آیین افتتاحیه انجمن هفت خشت میبد گفت: توجه به تاریخ و آنچه گذشته است، ملتی بسیار فهیم، آگاه، صبور و اندیشمندی را شکل می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی‌فرمانداری میبد، “حسین فلاح” فرماندارمیبد در مراسم آئین افتتاحیه انجمن هفت خشت میبد با اشاره به اینکه تشکیل این انجمن اقدام ارزشمندی است که صورت گرفته، گفت: عدم توجه به تاریخ و مرور آن آسیب بسیار بزرگی است که باید موردتوجه قرار گیرد، زیرا توجه به نقاط ضعف و قوت در مسیر تاریخ نقش عمده‌ای در ایجاد غرور و انگیزه و توجه به انجام امور با استفاده از تجربه‌ها می‌کند.

حسین فلاح توصیه کرد: همان‌طور که این انجمن شکل‌گرفته، باید تلاش کرد علی‌رغم بی‌مهری‌هایی که گاهی می‌شود، با تعریف چشم‌انداز شروع‌کننده و ادامه‌دهنده خوبی باشیم.

فلاح اهمیت ثبت جهانی زیلو را یادآور شد و افزود: با زمینه‌سازی برای اشتغال‌زایی در این حوزه با مزیت‌هایی که دارد ازجمله برند، نداشتن عوارض زیست‌محیطی و آنچه سلامت مردم را به خطر می‌اندازد می‌توان همان‌طور که نشان داده شد، کارهای خوبی را انجام داد و مسیرهای بسیار خوبی را پیمود.

وی همچنین وجود افرادی که در این حوزه در حال امرارمعاش هستند ذکر نمود که می‌توان به‌عنوان شاخص از آن‌ها یادکرد.

فرماندارمیبد تصریح نمود: با کمک مردم با نگاه خوب و انگیزه‌ای که دارند، کارهای بسیار بزرگی انجام می‌شود که دولتی‌ها نمی‌توانند خود در مدتی که آن کار صورت گرفته، انجام دهند.

فلاح در پایان با دادن قول مساعد به تسهیل انجام امور، سخت نگرفتن، سنگ‌اندازی‌ها و ناملایمات را در فرآیند انجام امور را خواستار شد.

اجرای برنامه‌های علمی، فرهنگی و رونمایی از مجله سرو آیین از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است زمینه فعالیت عمده انجمن هفت خشت میبد (مهبد) حفظ و معرفی آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان و همچنین توجه به توسعه گردشگری میبد از طریق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده با کمک متولیان دولتی و همچنین علاقه‌مندان خواهد بود.

انجمن هفت خشت مهبد با شماره ثبت ۲۵۲ پس از اخذ تأییدیه‌های لازم از سوی فرمانداری و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان و استان یزد در تاریخ ۱۵/۸/۱۳۹۷ در مرجع ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری میبد به ثبت رسیده است.