دسامبر 23rd, 2018 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: به آینده‌نگری در انجام پروژه‌ها با تعیین افق ۱۰ ساله توجه شود

فرماندارمیبد داشتن افق ۱۰ ساله همراه با آینده‌نگری در انجام پروژه‌ها را درجهت ایجاد یک حس خوب برای فعالیت جوانان در حوزه‌های مرتبط مهم شمرد.

به گزارش روابط عمومی‌فرمانداری میبد، جلسه شورای فرهنگ عمومی‌شهرستان با حضور ” حضرت آیت‌الله اعرافی” امام‌جمعه و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، “حسین فلاح” فرماندار و اعضای شورا در بیت مرحوم آیت‌الله اعرافی (ره) برگزار شد.

فرماندارمیبد در این جلسه گفت: فعالیت‌های هنری و فرهنگی اموری است که علی‌رغم صرف هزینه، درآمدی نداشته و نیاز به تسهیل امور کسانی که می‌خواهند در این حوزه‌ها فعالیت داشته باشند.

حسین فلاح همچنین تصریح کرد: دانشگاه‌ها، حوزه و آموزش‌وپرورش باید همراه با آموزش علم و توجه به ارائه مطالب تئوری، پرورش عقلانیت، آداب اجتماعی، بالا بردن آستانه تحمل در بچه‌ها و ایجاد مهارت در جوانان و دانش آموزان را در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موردتوجه قرار دهند.

فلاح در ادامه با اشاره به همکاری همه اقشار مردم و مسئولین برای ثبت جهانی زیلو، گفت: با تأمین اعتباری که برای خوشه زیلو می‌شود، می‌توان باارزش نهادن به بودن در کنار هم برای انجام دغدغه‌هایی که در حوزه صنعت زیلو است، سیاست‌گذاری کرد.

وی با توجه به سیر رفتن جامعه از سنتی به سمت مدرن افزود: دیدن واقعیت‌ها در برخورد با یک سری پدیده‌های اجتماعی باوجود وضع نامطلوبی که دارند، اهمیت دارد.

تاکید امام جمعه میبد ‌بر برگزاری هرچه باشکوه‌ مراسم ۹ دی و راهپیمایی ۲۲ بهمن

 امام‌جمعه میبد نیز در این جلسه با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌ایران، ضمن تأکید بر اهتمام همه ادارات و نهادهای شهرستان میبد بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم، تلاش مسئولان شهرستان، به تبیین دست آورد‌ها و پیشرفت‌های میبد پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌را ضروری برشمرد.

آیت‌الله اعرافی در ادامه به شاخص‌های اصلی و محورهای توسعه شهرستان میبد پس از انقلاب اسلامی‌اشاره و به روسای ادارات توصیه کرد: می‌توان با یک کار جذاب و هنری، هر آنچه در زمینه‌های علمی، آموزشی، بهداشتی، صنعتی و … که مردم این شهرستان تا قبل از انقلاب از آن برخوردار نبوده‌اند، در قالب یک نمایشگاه تشریح نمود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: مسئولان می‌توانند برنامه‌های آینده و بلندمدت که در مجموعه‌های تحت امرشان تهیه و تنظیم‌شده به اطلاع مردم برسانند.

وی، هماهنگی ادارات و نهادها در این رابطه را مهم برشمرد و گفت: ادارات شهرستان باید با همکاری اصناف، روحانیون و سایر اقشار فعال در اجتماع برای ارائه یک کار جامع تلاش کنند تا دست آورد‌های موجود به اطلاع همگان به‌ویژه نسل جوان که وضعیت پیش از انقلاب را درک نکرده‌اند، برسد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، وضعیت میبد پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ را نقطه نیمه صفر عنوان کرد و بیان داشت: میبد در آن زمان ازلحاظ تقسیمات کشوری در قالب چند روستا بود و امروز به اینجا رسیده است.

امام‌جمعه میبد تأکید کرد: در کنار این نمایشگاه، باید امکان نظرخواهی و نظرسنجی از مردم نیز فراهم شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به کار خوب افتتاح دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه میبد در شهرک صنعتی، افزود: متأسفانه در این محور نقطه‌ضعف‌هایی نیز داریم که می‌توان مهم‌ترین آن را گره نخوردن علم و فناوری به بخش صنعت نام برد.

اعرافی بیان داشت: همان‌طور که از طرف بخش آموزش عالی برای صنعت میبد، مشکلات آن و افق‌های پیش روی آن تحقیقات و پژوهش‌هایی صورت نگرفته، متأسفانه صنعت نیز در محور پژوهش و فناوری درآمد خود را خرج نکرده است، درحالی‌که این موضوع باید حتی آموزش‌وپرورش را نیز در بربگیرد و در آن محور هم باید کار شود.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح شهرستان و لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای رفع این مشکلات، گفت: ما در این محور به تحقیقات مؤثر و همچنین استفاده از پرسش‌نامه‌هایی جهت جمع‌آوری اطلاعات همه‌جانبه نیاز داریم تا با تعریف پروژه تحقیقاتی با مشارکت بخش‌هایی مانند حوزه علمیه، نیروی انتظامی‌و دیگر ارگان‌ها، معضلات را به‌صورت درست و منطقی حل کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با تشکر از احیاکنندگان هنر صنعت زیلو که در رأس آن‌ها زیلوبافان میبدی قرار دارند، تأکید کرد: پیشنهاد بنده این است که سند جامع و برنامه‌ریزی کلان برای این هنر صنعت دیده شود تا حرکت بلندمدتی برای آن طراحی و اجرا شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان‌بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم ۹ دی و راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و از مسئولان خواست برای حضور چشمگیر و پرشور مردم در این مراسم، برنامه‌ریزی کنند تا شاهد راهپیمایی متفاوتی نسبت به سال‌های قبل باشیم.

در این نشست نیز مصوبات جلسه قبل بررسی و مسئولین ادارات مختلف به بیان و شرح کارهای انجام‌شده در حوزه فعالیت خود و ارائه پیشنهادها و راهکارهایی پرداختند.