دسامبر 11th, 2018 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: نیاز به چشم‌اندازی یک‌ساله با محوریت کار جمعی در حوزه تئاتر

فرماندار میبد در جمع هنرمندان هنرهای نمایشی شهرستان گفت: با چشم‌اندازی یک‌ساله می‌توان چگونگی انجام فعالیت‌ها را با محوریت یک کار جمعی شکل داد.

به گزارش روابط عمومی‌فرمانداری میبد، نشست مشترک هنرمندان هنرهای نمایشی میبد با “کمال دهقانی” نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، “حسین فلاح” فرماندار و ” مجید جوادیان” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌استان برگزار شد.

فرماندار میبد در این نشست با تشکر از فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت: لازم است با توجه به انگیزه‌هایی که در ارتباط باکار تئاتر در شهرستان میبد وجود دارد، از نگاه و حرکت خوبی که درزمینهٔ نمایش در شهرستان شکل‌گرفته است، به‌خوبی استفاده کرد.

حسین فلاح ارائه کارهای فاخر را به‌نوعی یک کارگاه آموزشی برای علاقه‌مندان تئاتر عنوان کرد.

فلاح با اشاره به نقش انتخاب عنوان و توجه به مضامین طنز در ارائه یک کار، افزود: باانگیزه و روحیه و باوجود افراد مجربی که در حوزه نمایش در شهرستان فعالیت دارند، می‌توان امیدوار بود شهرستان در این حوزه نیز مانند ورزش حرف برای گفتن، همچنان که تابه‌حال نشان داده‌شده است، داشته باشد.

جشنواره استانی تئاتر در شهرستان میبد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌استان یزد نیز در این نشست گفت: شهرستان میبد جایگاهی مهم در فرهنگ و تمدن دارد که میزبانی این شهرستان در جشنواره استانی تئاتر می‌تواند گامی‌مؤثر در جهت تبادل فرهنگی بین استان‌ها باشد.

مجید جوادیان افزود: برنامه‌ریزی و سیاست ما بر تولید آثار فاخر و تأثیرگذار و حمایت از آن‌هاست.

جوادیان تصریح کرد: میبد با پیشینه کهن جلوه‌گاه غنای فرهنگی مردمانی فرهیخته و بزرگوار است که در این راستا بهره‌برداری از این مجموعه فرهنگی تئاتر، نویدبخش آینده روشن تئاتر میبد است.

 وی همچنین اهمیت فضاهای گفتگویی در تئاتر را یادآور شد و افزود: علی‌رغم اینکه مسئولیت‌های فرهنگی به اداره ارشاد برمی‌گردد، متأسفانه درصد بودجه‌های فرهنگی بسیار پایین است که باید به آن توجه شود.

 توجه به زیرساخت‌های تئاتر شهرستان

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی‌هم در این نشست اظهار کرد: با گزارشی که درزمینهٔ راه‌اندازی سالن نمایش ارائه شد، لازم است اقداماتی برای ایجاد زیرساخت‌های تئاتر با حفظ آنچه هست و به‌روز کردن آن‌ها انجام شود.

کمال دهقانی فیروزآبادی افزود: برگزاری جشنواره استانی تئاتر در شهرستان فرصت خوبی است که نسبت به زیرساخت‌های تئاتر در شهرستان توجه شود

.

دهقانی در ادامه با قدردانی از وضعیت موجود و کارهایی که انجام‌شده، تخصیص بودجه‌های فرهنگی با انجام کارهای موازی توسط چند نهاد همراه است که در این زمینه باید اداره تئاتر برای متمرکز نمودن فعالیت به‌صورت انجام یک کار فاخر متولی شود.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی‌همچنین به گرفتن اعتبارات دولتی درزمینهٔ فرهنگی قول مساعد داد و افزود: جذب مردم حضور آن‌ها برای دیدن تئاتر و کارهایی که ارائه می‌شود را باید ارزشمند شمرد، زیرا این حضور درآمدی است که برای هنرمندان ایجاد می‌شود.

به گفته “هادی زارع” سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌میبد که در ابتدای این نشست گزارشی از روند کارهای انجام‌شده برای راه‌اندازی مجموعه تئاتر شهرستان میبد اراده کرد، گفت: امکانات و فضاهای تئاتر در میبد وضعیت خوبی دارد اما نیاز به حمایت هم دارد.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست نیز هنرمندان به بیان نظرات خود درزمینهٔ تئاتر و مشکلات پیش روی خود پرداختند.