دسامبر 6th, 2018 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

5 سال پیشتر: آرایشگاه‌های سطح شهرستان میبد ساماندهی می‌شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد در نشست ساماندهی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه بر ساماندهی و ارتقاء کیفیت آرایشگاه‌های زنانه با توجه به حساسیت بالای آن‌ها در این شهرستان تأکید و اعلام کرد: تیم بازرسی متشکل از نماینده‌های فرمانداری، مرکز بهداشت، اتاق اصناف و اماکن بر آرایشگاه‌های زنانه در میبد نظارت خواهند کرد.

 

به گزارش روابط عمومی‌فرمانداری میبد، نشست ساماندهی آرایشگاه‌های زنانه به ریاست “علیرضا ابوالحسنی” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد وباحضور جمعی از مسئولین و نمایندگان آرایشگران زنانه و مردانه شهرستان در سالن اندیشه فرمانداری برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد در این نشست گفت: در راستای شکایت‌ها و گزارش‌های مردمی‌و با اشاره به وضعیت حاکم در بازار و تحقق حقوق شهروندی، تیم بازرسی متشکل از نماینده‌های فرمانداری، مرکز بهداشت، اتاق اصناف و اماکن از آرایشگاه‌های زنانه در میبد نظارت خواهند کرد.

علیرضا ابوالحسنی با اشاره به اینکه این نظارت مورد درخواست آرایشگران بوده؛ افزود: این تیم متشکل از بانوان به‌عنوان نماینده ادارات مربوطه است و با آمادگی کامل و به‌منظور بررسی همه‌جانبه آرایشگاه‌ها، کار خود را در آینده نزدیک شروع خواهند کرد.

ابوالحسنی هدف از این بازرسی را ایجاد گشت نظارتی از آرایشگاه‌ها با حضور بانوان برای برخورد با آرایشگاه‌های بدون پروانه، عدم رعایت مسائل بهداشتی و تخلفات صنفی و استفاده از کالاهای قاچاق و غیرمجاز برشمرد.

معاون سیاسی فرماندار با اشاره به لزوم ارائه آموزش‌های لازم و به‌روز برای آرایشگاه‌های زنانه، خاطرنشان کرد: هماهنگی و تعامل بین اعضای این صنف خود موجب بهبود شرایط آرایشگاه‌ها می‌شود.

وی افزود: محور آموزش در این کارگاه باید نکات بهداشتی لازم برای دایر نمودن آرایشگاه، قوانین لازم جهت دریافت پروانه کسب و نیز آموزش در راستای مبارزه با قاچاق کالا درزمینهٔ لوازم‌آرایشی باشد.

گفتنی است موضوع پرداخت مالیات، کارگاه‌های آموزشی و ارائه آموزش‌های لازم جهت آرایشگاه‌ها، لزوم گرفتن مجوز از اماکن برای برگزاری همایش درزمینهٔ آرایشگری، استفاده از مربیان و اساتید مجرب و افزایش نرخ به‌صورت قانونی و آنالیز نرخ‌های آرایشگری از مواردی بود که در این نشست موردبررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست مصوب شد که اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه از مردانه به‌صورت مستقل فعالیت داشته باشد.

در شهرستان میبد ۹۰ آرایشگاه زنانه مجوز فعالیت دارند و پیش‌بینی می‌شود که آرایشگاه‌های بدون پروانه حدود ۲۰۰ آرایشگاه در شهرستان باشد.