سپتامبر 30th, 2018 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

6 سال پیشتر: لیست دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی اعلام شد/ کاشی ، شیشه ،فولاد … ارز گرفتن

یش از دو ماه پیش، یعنی یکشنبه ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۷ در جلسه ای که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، موضوع انتشار فهرست کامل دریافت کنندگان ارز به نرخ رسمی‌مطرح و در نهایت مقرر شد این فهرست مطابق با مصوبه ستاد اقتصادی دولت در هفته آینده توسط بانک مرکزی اطلاع رسانی شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، با پایان تاریخ مشخص شده برای انتشار فهرست کامل ارزبگیران دولتی، بانک مرکزی به وعده خود عمل نکرد و در مورخه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ خبر از ارسال این فهرست برای وزارت اقتصاد داد! در این خبر که در سایت بانک مرکزی درج شد، آمده بود: بنا به دستور رئیس جمهور در مورخه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در نامه ای به مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی فهرست کامل واردکنندگانی که از ۲۲ فروردین تاکنون ارز به نرخ رسمی‌دریافت کرده اند را برای بهره برداری و اقدام لازم از سوی گمرک جمهوری اسلامی‌ایران اعلام کرد.

مسعود کرباسیان وزیر سابق امور اقتصاد و دارایی نیز در پست اینستاگرامی‌در مورخه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ در این زمینه اعلام کرد: “لیست تمامی‌افرادی که در دوره اخیر ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده ‌اند از طریق بانک مرکزی در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفته‌ است. این لیست را به سرعت در اختیار گمرک قرار دادیم تا به صورت دقیق مشخص کنند که چه افراد و شرکت‌‌هایی ارز دریافت کرده و کالا وارد نکرده ‌اند. با این گروه بر اساس قانون و برمبنای اخلال ‌گران نظام ارزی برخورد جدی صورت خواهد گرفت. همچنین سازمان امور مالیاتی هم موضوع را دنبال می کند. گزارش نهایی با نهایت شفافیت در اختیار مردم و نهادهای ذی ‌ربط قرار می‌ گیرد.”

حالا و بعد از گذشت حدود سه ماه از دستور رئیس جمهور پیرامون افشای فهرست کامل ارزبگیران دولتی، بانک مرکزی در اقدامی‌شایسته، طی خبری اعلام کرده است که در مورخه ۷ مهر ماه ۱۳۹۷ فهرست تمامی‌کسانی که از ابتدای سال تاکنون ارز دولتی و نیمایی دریافت کرده اند را در اختیار عموم مردم قرار خواهد داد.

در این خبر که در مورخه ۴ مهرماه ۱۳۹۷ منتشر شد، آمده بود: “دکتر همتی رییس کل بانک مرکزی در راستای شفاف سازی دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی دستور داد، لیست دریافت کنندگان ارز منتشر شود. بر این اساس روز شنبه هفتم مهرماه، لیست تمام دریافت کنندگان ارز دولتی از ابتدای سال و نیز لیست اشخاص حقیقی و حقوقی که تاکنون از سامانه نیما ارز دریافت کرده اند به همراه میزان و نرخ ارز دریافتی آنها برای اطلاع عموم مردم منتشر می‌شود. طبق دستور رییس کل بانک مرکزی از این پس نیز به طور روزانه لیست دریافت کنندگان ارز سامانه نیما و نیز دریافت کنندگان ارز کالاهای اساسی و ضروری اطلاع رسانی خواهد شد”.

بر این اساس، به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، امروز شنبه هفتم مهرماه، بانک مرکزی در راستای شفاف سازی و اطلاع رسانی عمومی‌لیست دریافت کنندگان ارز دولتی و سامانه نیما را منتشر کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، لیست انتشار یافته حاوی دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی در بازه زمانی ۲۱ فروردین ماه تا امروز است. گفتنی است که بانک مرکزی تاکید کرده است که این فهرست شامل اسامی‌اشخاص حقیقی و حقوقی به همراه میزان و نرخ ارز دریافتی است که از طریق سامانه نیما ارز دریافت کرده اند.

گفتنی است در این بین شرکت‌های تولیدی کاشی وسرامیک ، فولاد، شیشه و … از استان و میبد در این لیست دیده می‌شود!! که ارز گرفته اند تا مواد و کالا وارد کنند و ای کاش لیستی هم بود که نشان می‌داد آیا اینها کالایی در قبال دریافت این بیت المال وراد کرده اند!

برای دریافت فایل pdf اسامی‌دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی، روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی

فهرست دریافت‌کنندگان ارز نیمایی