آگوست 27th, 2018 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

6 سال پیشتر: رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد :رتبه اول میبد در زمینه فقر زدایی در کشور

سید محسن فلاح رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد گفت :در صدد هستیم تا مرکز اُتیسم برای دو شهرستان میبد واردکان راه اندازی کنیم همچنین براساس ارزیابی‌های انجام شده از سوی سازمان بهزیستی شهرستان میبد درزمینه فقر زدایی رتبه اول را کسب کرد .

به گزارش میبد نیوز سید محسن فلاح رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد ضمن تبریک هفته دولت وگرامیداشت یادوخاطره شهیدان رجایی وباهنر بیان داشت :سازمان بهزیستی شهرستان میبد با توجه به مسئولیتی که در سلامت اجتماعی دارد اقدامات متعددی در حوزه پیشگیری از طلاق ،آموزشهای پیشگیری از آسیب اجتماعی در بُعد خانواده ،مهارت زندگی واعتیاد داشته است .

فلاح با اشاره به اینکه درحال حاضر هفت پایگاه سلامت اجتماعی در زمینه آموزش وآگاهی محلات شهرستان از آسیب‌های اجتماعی فعال هستند گفت : در سال گذشته ۲۸۰پرونده بحران وآسیب اجتماعی وطلاق مرکز اورژانس اجتماعی میبد بوده است که ۴۰درصد از این پرونده‌ها سازش داشته اند .

فلاح در ادامه عنوان کرد :در حوزه پیشگیری از معلولیت طرح غربالگری ازدواج‌های‌های صورت گرفته و خانواده‌های دارای فرزند معلول رابه مرکزتحقیقات ژنتیک ارجاع داده ایم تا از مشاوره وآزمایشگاه ژنتیک استفاده کنند .خوشبختانه در سال جاری موفق به اجرای طرح تحقیقاتی پیشگیری از خانواده‌های دومعلولیتی شدیم تا خانواده‌ها را تحت پوشش قرار دهیم که برخی از هزینه‌های آزمایشگاه از سوی اداره بهزیستی پرداخت می‌شود تا از تولد فرزند معلول جلوگیری شود

وی با اشاره به اینکه دوره‌های متعدد آموزش دانشنامه ازدواج با کمک بسیج واداره آموزش وپرورش که به صورت پایلوت تنها در شهرستان میبد درحال برگزاری است گفت :۱۵۰۰نفر در کلاسها وهمایشهای آموزشی حضور داشته وآموزش‌های لازم را در زمینه ازدواج وتشکیل خانواده پشت سرگذاشته اند که توانسته ایم از این طریق رشد طلاق را متوقف کنیم واین خدمت خوب وموثری برای شهرستان میبد است .

فلاح با اشاره به اینکه هرساله ۲۵درصدتوانمندسازی جامعه هدف در حوزه زنان ومردان داشته ایم افزود : طبق بررسی‌های انجام شده در حوزه مراکز توانبخشی روزانه دچار کمبود هستیم واین موضوع را در اواویت قرار داده ایم و درحال حاضراز سوی اداره کل بهزیستی استان مجوز راه اندازی کارگاه حمایتی معلولین آموزش پذیر اخذ شده است ودر صدد هستیم تا هرچه زودتر این کارگاه راه اندازی شود .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد بر نداشتن مرکز کودکان اُتیسم در شهرستان‌های میبد واردکان تاکید کرد وگفت : شهرستان میبد دارای ۳۰کودک دارای بیماری اُتیسم می‌باشد که درصدد هستیم تا یک مرکز اُتیسم برای دو شهرستان میبد واردکان راه اندازی کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد : با توجه به مراجعات زیادی که اورژانس اجتماعی میبد داشته است یک کادر مددکاری ویک مشاوره به این اورژانس اضافه شده است همچنین ودر محلات علی آباد، بیده، خانقاه و ده آباد یک پایگاه خدمات اجتماعی ایجاد شده است که رابط وبازوی اجرایی اورژانس دراین محلات میبد هستند تا آسیب‌های موجود را به اورژانس اجتماعی ارجاع می‌دهد.

فلاح در ادامه با اشاره به اینکه مرکز آیت الله حائری به عنوان مرکز توانبخشی تخصصی درحوزه گفتار درمانی فیزیوتراپی بینایی سنجی شنوایی سنجی مددکار کاردرمانی درحال فعالیت است بیان داشت : این مرکز پایگاه صدور گواهی معلولیت شهرستان میبد هست که ماهیانه کمیسیون آی تی اف را تشکیل می‌دهد و معلولیت‌های فرد را طبق معاینات بالینی انجام شده بررسی می‌کند وکارت معلولین را به اشخاص واجد معلولیت صادر می‌کند وافراد دارای معلولیت با درجه خیلی شدید تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.

وی در پایان به راه اندازی پایگاه سلامت اجتماعی در شهرک صنعتی جهان آباد میبد با هدف آموزش‌های لازم در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد وگفت : طرح فقر زدایی در محله شهیدیه میبد باهدف توانمند سازی مردم محله آغاز شده است.

وی در پایان بیان داشت : طرح فقر زدایی در محلات ده آباد وشاه جهان آباد از سوی اداره بهزیستی شهرستان میبد انجام شده است که طبق ارزیابی انجام شده از سوی سازمان بهزیستی کشور شهرستان میبد در زمینه فقر زدایی در این دو محله رتبه اول کشور را کسب کرده است .