ژوئن 15th, 2018 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

6 سال پیشتر: آیت الله اعرافی درخطبه های نماز عید فطر :ملت ایران دربرابر زیاده خواهی ها خواهد ایستاد /آب و محیط زیست از مسائل حیاتی استان هستند

با فرارسیدن ماه شوال وعید سعید فطر همزمان با سراسر کشور نماز عیدسعید فطر درشهرستان میبد به امامات حجت الاسلام والمسلمین اعرافی درمصلی این شهرستان برگزار شد .
امام جمعه میبد در خطبه‌های نمازعیدفطر ،این عید بزرگ را به نمازگزاران تبریک گفت .
وی درادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: جز با شجاعت وحکمت و قاطعیت نمیتوان دربرابرزور گویان عالم ایستاد و زورگویان عالم بدانند این ملت رشید وبزرگ دربرابر همه این زیاده خواهی‌ها خواهد ایستاد وخواب‌های آشفته آنها را نخواهد گذاشت تعبیر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی توان دفاعی وصنعت موشکی وتوانایی‌های هسته ای را سرمایه ملت ایران خواندو افزود:مسئولان باید اعتماد مردم و مبارزه با فساد را مورد توجه قرار دهند چرا که ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی از اساس مقاومت و ایستادگی و تبعیض اجتماعی است .

امام جمعه میبد با تاکید بر تجربه برجام و اسناد و قراردادها گفت:امیدواریم مسئولین در قرارد اف آی تی اف وسایر قراردادها نهایت دقت ومراقبت را داشته باشندتا بیگانگان از منفذ قراردادها به سمت منافع بزرگ ملی وانقلابی ما نفوذ نکنند.

وی تصریح کرد: مسائل هسته ای هم باید مطابق نقشه راهی که ازسوی رهبرمعظم انقلاب ترسیم شده است دنبال شود .
امام جمعه میبد دربخش دیگر ازسخنان خود به حمایت از کالای ایرانی دربرابر تحریم‌ها و فشارهای بیرونی پرداخت و گفت: باید به تولید داخلی واقتصاد مقاومتی ورونق بخشیدن به مصرف کالاهای داخلی بپردازیم.

وی با اشاره به حوزه‌های انتخابی استان هم گفت :انتظار ما از مجلس شورای اسلامی‌ومسئولان کشور تنظیم حوزه‌های انتخابی استان است و رعایت این نکته الزامیست که شهر میبد با حداکثری جمعیت بعد از استان باید حوزه انتخابی مستقل داشته باشد وشهرهای کوچکتر نباید ملزم به شهرهای بزرگی مثل میبد شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی به بحران کمبود آب در استان و محیط زیست هم پرداخت و گفت : آب ومحیط زیست مسائل حیاتی کشور واستان هستند و اقداماتی که برای چند خط آب جدید برای استان آغاز شده جای تشکردارد و انتظار از دستگاههای مسئول این است که چند پروژه آبرسانی به استان را مهم بشمارند وگرنه استان در معرض بحران شدید قرار خواهد گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: انتظار ما از مردم این است که مصرف بهینه در مصارف خانگی وکشاورزی ومصارف صنعتی را مورد توجه قرار دهند چرا که بدون رعایت الگوی مصرف در مصارف آب حتما با بحرانهای شدید مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد :از یک سو دولت ومسئولان باید آب را به این استان تشنه ونیازمند برسانندو ازسوی دیگر ما وشما در مصرف آب باید علمی‌ومقتصدانه ودقیق حرکت بکنیم ،صنعت را باید تقویت و مشکلات صنعت را حل ومحیط زیست را حفظ کنیم .