ژوئن 7th, 2018 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

6 سال پیشتر: ایرانیان، سربازان اسلام

«ای مومنین! هر کس قدم از دینش بیرون گذارد، خدا کسانی را خواهد آورد که او را دوست داشته باشند و او نیز آنها را دوست داشته باشد. در برابر مومنین متواضع اند و در برابر کفار سرکش، مجاهد! و در این مسیر از ملامت‌ها نمی‌ترسند …» (مائده/۵۴)
بعد از نزول این آیه مردم باتعجب پرسیدند:
ای رسول خدا این قوم چه کسانی هستند که اگر ما پشت به دین کنیم، خدای متعال آنان را به جای ما می‌گذارد؟ رسول خدا (صلی الله علیه و آله) دست به شانه سلمان زد و فرمود: این و قوم این مرد!
به خدایی که جانم به دست او است، اگر ایمان به خدا را در ثریا آویزان کرده باشند، بالأخره مردمی‌از فارس آن را به دست می‌آورند. (المیزان فی تفسیر القرآن، ج ۵، ص۳۸۸)
ملت ایران با گذر از مسیرهای پر پیچ و خم روزگار به چنین روزهای درخشانی رسیده است. مواظب باشیم این مدال افتخار را از دست ندهیم و ایران را به قطب صادرات دین و فرهنگ تبدیل کنیم.
«من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله (صلی الله علیه و آله) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی (صلوات الله و سلامه علیهما) می‌باشند. … در صورتی که [مردم ما ] نه در محضر مبارک رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند، و نه در محضر امام معصوم (صلوات الله علیه) … و ما همه مفتخریم که در چنین عصری و در پیشگاه چنین ملتی می‌باشیم.» (بخشی از وصیتنامه حضرت امام خمینی (ره)، صحیفه امام، ج ‌۲۱، ص ۴۱۱)

جواد حاجی اکبری
رمضان ۹۷