می 22nd, 2018 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

6 سال پیشتر: هر اهداکننده عضو میتواند جان ۸ نفر را نجات دهد ، روزانه ۱۰ نفر از بیماران لیست انتظار پیوند عضو در ایران جان خود را از دست میدهند.

همزمان با ۳۱ اردیبهشت ماه ، روز ملی اهدا عضو ، ذبیح الله برجسته مدیر بیمارستان میبد با حضور در برنامه رادیو پارک ضمن پرداختن به موضوع اهدا عضو، به سوالات شهروندان در خصوص بیمارستان امام جعفر صادق (ع) پاسخ گفت.

به گزارش روابط عمومی‌بیمارستان در این برنامه که برای شهروندان حاضر در پارک بهاران پخش میشد و سوالات نیز از طریق پیامک دریافت میگردید ، مدیر بیمارستان اهدای عضو را عملی خداپسندانه ،انسان دوستانه و فداکارانه دانست.

ذبیح الله برجسته با اشاره به اینکه ۲۵۰۰۰ نفر از بیماران در سطح کشور نیازمند اهدا عضو می‌باشند گفت متاسفانه روزانه بین ۷ تا ۱۰ نفر از بیماران لیست انتظار پیوند اعضا در ایران به دلیل نرسیدن به موقع عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهند . وی در ادامه از استقبال خوب شهروندان میبدی برای تکمیل فرم دریافت کارت اهدای عضوخبر داد و گفت  در سال گذشته ۳ مورد اهدا عضو داشتیم  که با ایثارگری خانواده این عزیزان اعضای آنان به بیماران نیازمند اهدا شد و از همین تریبون از خانواده آنان قدردانی می‌نمایم .

مدیر بیمارستان میبدسپس از شهروندان خواست در صورت تمایل به تکمیل فرم صدور کارت به سامانه ی اینترنتی ehda.center

 مراجعه نمایند.

ذبیح الله برجسته به سوالات مخاطبان در خصوص وضعیت کادر پرستاری ، دستگاه سی تی اسکن  بیمارستان ، پروژه‌های ساختمانی نیمه تمام ، فرآیند رسیدگی به شکایات در بیمارستان و شرایط استخدام پاسخ داد.

وی در پایان ابراز امیداواری کرد که با توجه به اهمیت موضوع اهدای عضو در عصر حاضر و تلاش بیشتر در امر فرهنگ سازی در این حوزه ، درصد اهدای عضو در سال جاری افزایش یافته و افراد بیشتری از اعضای اهدایی بهره مند و به زندگی خود ادامه دهند.