می 6th, 2018 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

6 سال پیشتر: به راه انداختن کاروان عروسی به چه قیمتی

ما باید بدانیم که ساعات اولیه شروع زندگی مشترک عروس و داماد چه تاثیری در ماندگاری و تداوم ازدواج موفق تا پایان عمر آنان دارد و راه اندازی کاروان عروسی در معابر به چه قیمتی برایمان تمام می‌شود.

امروزه عروس و داماد و خانواده‌های آنها هزینه‌ها و انرژی زیادی را برای اجرای برنامه‌های مفصل مراسم عروسی به ویژه کاروان عروسی صرف می‌کنند.

از طرفی از این نکته نیز غافل هستیم که این کار ما و مزاحمت و راه بندان و…. که در کاروان عروسی صورت می‌گیرد، چه تاثیری بر زندگی و ازدواج موفق و بادوام این عروس و داماد دارد.

عروسی کردن(ازدواج) با ماندگاری زندگی مشترک، دو عمل کاملاً متفاوتی است. همسران باید وقت بیشتری برای آمادگی بعد از ازدواج صرف کنند تا آمادگی‌های قبل از ازدواج. این کار موفقیت‌های بعدی را نیز تضمین می‌کند، اما متأسفانه خیلی از زوج‌ها این کار را نمی‌کنند و حتی در شب و ساعات اول ازدواج و زندگی مشترک خود، بجای توسل به خداوند متعال و….، در جهت فراهم نمودن زمینه گناه، معصیت و مزاحمت برای دیگران برنامه ریزی می‌کنند که این اقدام گاها نفرین برخی افراد را بجای دعای خیر و خوشبختی برای آنها در پی دارد و دیگر جای بسی تعجب نیست که چرا ازدواجهای موفق و بادوام در کشور ما وجود ندارد و یا چرا آمار طلاق بالاست؟؟!!

شب و ساعات اولیه زندگی مشترک خود را با گناه، معصیت، جرم، مزاحمت و آسیب رساندن روحی و روانی به دیگران آغاز ننماییم و زمینه ای را بوجود نیاوریم تا دیگران بجای اینکه در شادی ما شریک شوند و از خداوند متعال آرزوی عاقبت بخیری و خوشبختی برای ما کنند، به عروس و داماد یا کاروانی که ایجاد مزاحمت و …. نموده فحش و ناسزا بگویند یا آنان را در اولین ساعات زندگی مشترک نفرین نمایند.

پلیس با هرگونه هنجار شکنی و بی نظمی‌و حرمت شکنی در مراسمات عروسی که تهدید کننده امنیت فردی و اجتماعی باشد برخورد قانونی کرده و اجازه کوچکترین رخنه در احساس امنیت مردم را نمی‌دهد.

رسانه‌ها باید به روش‌های مختلف که خود واقف هستند، قوانین مربوط به برخورد با هنجار شکنان در مراسمات عروسی مانند اجرای حرکات نمایشی، مزاحمت نوامیس مردم، بدپوششی، بی حجابی و آلودگی صوتی به صورت شایسته اطلاع رسانی کنند و در جهت ارتقاء سطح فرهنگ و آگاهی مردم در این راستا نیز نقش و سهم خود را به خوبی ایفا کنند.