می 3rd, 2018 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

6 سال پیشتر: آغاز سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی باشرکت ۱۱ کشور در میبد

دبیر علمی کنگره بین المللی شعر توحیدی  با اعلام این خبر گفت: سومین کنگره دوسالانه بین المللی شعر توحیدی با شرکت ۲۵۹ نفر از ۵۶ شهر ایران و ۱۱ کشور امروز پنجشنبه در مجموعه باغ تالار دانشگاه اسلامی‌واحد میبد آغاز شد.

ذکریا اخلاقی افزود: از مجموع شرکت کنندگان ۲۱۹ نفر از جمهوری اسلامی‌ایران و بقیه شهروندان پاکستان، افغانستان، هندوستان، لیبریا، سوریه، مالی، جمهوری آذربایجان، اندونزی، روسیه، ترکیه و کامرون هستند.

وی ادامه داد:در مجموع ۹۲۷ اثر به بخش داوری راه یافت که از این تعداد ۸۶۸ اثر به زبان فارسی و بقیه غیرفارسی است.

اخلاقی گفت: کنگره بین المللی شعر توحیدی در ۲ بخش کودک و نوجوان و بزرگسال به مدت یک روز و با محور‌های توحید و معارف توحیدی، شرح شاعرانه اسماء و صفات خداوند متعال، جلوه‌های جلال و جمال الهی در پدیده‌های جهان، و تماشای عظمت خداوند در عالم برگزار می‌شود.

این شعر یزدی دیگر محور‌های انتخابی را ستایش و ثنای پروردگار، نیایش و مناجات در آستان حضرت حق، سپاس و شکرگزاری به درگاه خداوند منان، تسبیح و تقدیس خداوند متعال، گفت و گوی عارفانه با معبود ازلی در قالب‌های مختلف شعری ذکر کرد.

اخلاقی اظهار کرد: در آیین اختتامیه کنگره یادشده که عصر امروز برگزار می‌شود از خالقان آثار برتر تجلیل و ۲ کتاب شعر توحیدی رونمایی می‌شود.