سپتامبر 12th, 2017 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

7 سال پیشتر: رئیس شورای تأمین شهرستان میبد: موکب‌ها از اول تا سیزدهم محرم مجاز به فعالیت هستند

فرماندارمیبد در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما در آستانه ایام محرم گفت: ایام محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، شهرستان میبد یکپارچه عزاداراست و مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و امامزاده‌ها شور حسینی دارند.

رئیس شورای تأمین شهرستان میبد بابیان اینکه به‌هرحال تهدیدات دشمن را باید در این ایام جدی گرفت افزود: برای پیشگیری از هرگونه اتفاق ناگوار، هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها باید، مسائل بهداشتی و امنیتی را موردتوجه جدی خود قرار دهند.

فرماندارمیبد افزود: باید چندین نفر از مرحله اول پخت غذا تا آخرین مرحله توزیع آن بین عزاداران نظارت داشته باشند.

حسین فلاح با اشاره به ایجاد موکب در سطح شهر گفت: طبق مصوبه‌ای که موردحمایت جدی دادستان و فرماندهی انتظامی‌قرارگرفته است؛ کسانی می‌توانند در سطح شهر موکب ایجاد کنند که از سازمان تبلیغات اسلامی‌مجوز ایجاد موکب را که مورد تأیید نیروی انتظامی‌و پلیس راهور باشد دریافت کنند.

فلاح تصریح کرد: موکب‌ها تنها از اول محرم تا سیزده محرم، در صورت رعایت مسائل امنیتی، بهداشتی و ترافیکی مجاز به فعالیت در سطح شهر می‌باشند.

وی گفت: از همه شهروندان میبد که علاقه‌مند امام حسین (ع) و اهل‌بیت هستند انتظار داریم همان‌طور که در بحث کشتار دام در منظر عمومی‌به ما کمک کردند و امروز در سطح کشور افتخار ما این است که در شهرستان میبد و در ایام عزاداری و جشن و مناسبت‌ها کشتار دام درملأعام نداریم در ایام محرم با رعایت خط قرمزها به ما کمک کنند.

فرماندارمیبد با اشاره به ساعت برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم هم گفت: ساعت عزاداری در ایام محرم تا یازده و نیم تعیین‌شده است و از مردم و هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها تقاضا داریم با توجه به اینکه اول مهر بازگشایی مدارس است و برای اینکه دانش آموزان بتوانند به‌موقع و باروحیه شاد، سر کلاس‌های درس حاضر شوند؛ ساعت مراسم عزاداری را مدیریت کنند.

منبع :روابط عمومی‌فرمانداری میبد