سپتامبر 12th, 2017 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

7 سال پیشتر: معیارهای سنجش بازاریابی شبکه ای سالم

گاهی افراد بدون اینکه متوجه باشند به عضویت شرکت‌های هرمی‌و غیر قانونی در می‌آیند و بدیهیست که به دلیل ماهیت فعالیت کلاهبردارانه و غیر قانونی این شرکت‌ها، متضرر شده و بدتر از آن اینکه دارای سوء سابقه می‌شوند

اختصاصی ایران هشدار – در دنیای امروز که تنوع کسب و کار خصوصا در حوزه کسب و کار اینترنتی بسیار زیاد است،  گاهی افراد بدون اینکه متوجه باشند به عضویت شرکت‌های هرمی‌و غیر قانونی در می‌آیند و بدیهیست که به دلیل ماهیت فعالیت کلاهبردارانه و غیر قانونی  این شرکت‌ها، متضرر شده و بدتر از آن اینکه دارای سوء سابقه می‌شوند. چرا که اخیرا لیدر‌ها و سرشاخه‌های این شرکت‌ها دیگر به طور مستقیم افراد را فالو نمی‌نمایند و با ترفندهای مختلف، شرکت را به گونه ای معرفی می‌کنند که این شرکت قانونی است.

بنابراین قبل از ورود به هر شرکتی و سرمایه گذاری در آن، ابتدا مطمئن شوید که قصد فعالیت در یک شرکت قانونی و مطمئن را دارید. حال شاید از خود بپرسید چه راه‌هایی برای فهمیدن اینکه آیا شرکت هرمی‌است یا خیر وجود دارد؟

۱٫ قبل از هر گونه ثبت نام یا اقدامی‌، می‌توانید از طریق تلفن همراه خود، نام شرکت مدنظر را به سامانه ۳۰۰۰۶۰۸۲ پیامک کنید و بلافاصله پاسخ را در مورد شرکت مد نظر دریافت کنید .
۲٫ می‌توانید نام شرکت مد نظر را در قسمت استعلام سایت ایران هشدار به زبان فارسی یا لاتین وارد کنید و جواب استعلام و جزئیات مربوط به آن را مشاهده نمایید.
۳٫ می‌توانید به وب سایت دبیرخانه کمیته نظارت بر عملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه ای و کسب و کارهای مجازی مراجعه کنید و در منوی بازاریابی شبکه ای، شرکت‌های قانونی را همراه با تمامی‌مشخصات مشاهده نمایید. دقت کنید که هر شرکت دیگری به جز این شرکت‌ها که به صورت شبکه ای فعالیت می‌کنند و به صورت شبکه ای پورسانت پرداخت می‌کنند، غیر قانونی می‌باشد و با هر فردی که به عضویت آن در آید یا در آن فعالیت کند، توسط مراجع قانونی برخورد می‌شود.

بنابراین مشاهده می‌کنید که تمیز شرکت قانونی از شرکت غیر قانونی چندان کار سختی نیست.

هشدارهایی برای بررسی جلسات معرفی کار به افراد
هنگامی‌که فردی به شما کار در شرکتی که فعالیت در آن به صورت شبکه ای و همراه با پرداخت پورسانت و عضو گیری است را معرفی کرد، به دقت موارد زیر را بررسی کنید بعد تصمیم بگیرید.

۱ .  آیا کار را به طور شفاف و واضح به شما معرفی می‌کنند یا ابهاماتی در کار وجود دارد و کار را برای شما پیچیده جلوه می‌دهند؟
۲ . آیا کار را در شعب قانونی شرکت به شما معرفی می‌کنند و جای مشخصی برای معرفی کار دارند یا در پارک و مکان‌های عمومی‌خصوصی خارج از شعب کار را معرفی می‌کنند؟
۳ .  آیا برای آموزش به شما جهت ورود به شرکت، هزینه ای دریافت می‌کنند یا آموزش رایگان است؟
۴ .  آیا بر خرده فروشی محصول  تاکید می‌کنند یا بر خرید بیش از اندازه و جذب عضو جدید؟
۵ .  آیا شما را با آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های قانونی و وب سایت‌های مراجع قانون گذار آشنا می‌کنند یا خیر؟
پس از بررسی موارد فوق لازم به ذکر است که در صورتی که کار را در پارک و مکان‌های خصوصی معرفی می‌کنند و کار مبهم است و روی آموزش و خرده فروشی شما تاکیدی ندارند، کمی‌به قضیه با دقت بیشتری نگاه کنید و نام شرکت را حتما از طریق یکی از روش‌های بیان شده در این مطلب، جستجو کنید و در صورتی که نام شرکت در لیست شرکت‌های مجاز وجود نداشت، هرگز در آن به فعالیت نپردازید.