سپتامبر 7th, 2017 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

7 سال پیشتر: برافراشتن پرچم منقش به نام علی ولی الله در میبد

عصر امروز مراسم برافراشتن پرچم علوی با حضور دلدادگان وعاشقان مولا علی در میدان شهید صدوقی میبد برگزار گردید .

عید غدیر روز هجدهم ذی الججه از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان. بنابر روایات در روز هجدهم ذی‌حجه سال دهم هجرت پیامبر به دستور خداامام علی (ع)را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد.واقعه غدیر در سفر حجه الوداع سال دهم هجری و در سرزمین غدیر خم روی داد.

بنابر روایات، رسول خدا(ص)، در غدیرخم مردم را گرد آورد و دست علی(ع) را بلند نمود تا همگان او را ببینند و فرمود: «ای مردم، آیا من از خود شما، بر شما بیشتر ولایت ندارم؟» مردم پاسخ دادند: «آری،‌ای رسول خدا.» حضرت فرمود: «خداوند ولیّ من است و من ولیّ مومنین هستم و نسبت به آنان از خود آنان بیشتر ولایت دارم. پس هر کس که من مولای اویم، علی مولای اوست.» رسول خدا(ص) سه‏ بار این جمله را تکرار کرد و فرمود:

«خداوندا، دوست بدار و سرپرستی کن، هر کسی که علی را دوست و سرپرست خود بداند و دشمن بدار هر کسی که او را دشمن می‌دارد و یاری نما هر کسی که او را یاری می‌نماید و به حال خود رها کن، هر کس که او را وا می‌‏گذارد.»

رسول خدا(ص) فرمود:

«روز غدیرخم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد، برادرم  علی ابن ابیطالب را به عنوان پرچمدار امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید.»

به گزارش میبد نیوز با فرا رسیدن عید بزرگ شیعیان طبق سنوات گذشته پرچم مزین به نام علی ولی الله  در میدان شهید صدوقی میبد برافراشته شد . در این مراسم خیل عظیمی‌از مردان وزنان  که عشق وارادت خود را به حضرت امیر نشان داده بودند حضور داشتند.

لازم به ذکر است توزیع پازل با موضوع غدیر در بین کودکان ،پخش شربت ،اجرای گروه سرود ومولودی خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود