سپتامبر 4th, 2017 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

7 سال پیشتر: آسفالت کوچه های روستای رکن آباد عملیاتی شد

به گزارش روابط عمومی‌شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان میبد، آسفالت کوچه‌های روستای رکن آباد به متراژ تقریبی ۱۲ هزار متر مربع به اجرا درآمد.

در این گزارش آمده است ، اقدامات انجام گرفته در این پروژه شامل :نخاله برداری، جمع آوری آسفالت‌های قدیمی، تعویض لوله‌های آب کوچه‌ها، تحکیم بستر، زیرسازی جهت آسفالت و آسفالت می‌باشد.

روستای رکن آباد که امروزه با نام دهستان شهدا نیز شناخته می‌شود در پنج  کیلومتری شهر ستان میبد واقع شده است و جمعیتی ۲۷۲۱ نفره را در خود جای  داده است. وسعت خاک این روستا حدود پنج کیلومتر مربع می‌باشد؛ از این مقدار  وسعت، حدود ۳۰۰ هکتار آن متعلق به زمین‌های کشاورزی است که بیشتر  اوقات بیش از نصف آن زیر کشت نیست. حاصل کشاورزی این روستا بیشتر  گندم و انار و هندوانه و خربزه می‌باشد. این روستا  هندوانه و  خربزه ای بس شیرین دارد و اناری بسیار باب ذوق اهل نظر. دو چاه عمیق زمین‌های  این محل را سیراب می‌کند؛ ولی در قدیم دو قنات و چشمه سار پرآب این کار را  به عهده داشته است

گفتنی است این پروژه با تامین اعتبار دهیاری روستای رکن آباد، زیرسازی توسط شرکت تعاونی دهیاری‌ها و آسفالت توسط بنیاد مسکن عملیاتی شد.