نوامبر 19th, 2016 تعداد بازدید: پرینت مطلب ارسال به دوستان

7 سال پیشتر: دکتر دهقانی: سردرگمی غرب در برخورد با ترامپ

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با مبهم خواندن سیاست خارجی دونالد ترامپ گفت: رئیس جمهوری منتخب آمریکا در دوران ۲۰۱۶۰۶۱۰۴۹۹۷۳۱۷۴۸۴_origرقابت‌های انتخاباتی در میان هجمه رسانه‌های نزدیک هیلاری کلینتون مواضع تندی اتخاذ کرده بود اما اکنون زمانی است که ترامپ ناچار به رفتار در چارچوب سیستم ایالات متحده است.

نماینده مردم میبد و تقت در مجلس شورای اسلامی‌گفت: کشورهای غربی باتوجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته نگاه خود را متوجه دیپلماسی هیلاری کلینتون به عنوان وزیرامورخارجه سابق آمریکا کرده بودند تا امروز دچار نوعی سردرگمی‌مقابل ترامپ شوند.

وی تصریح کرد: ترامپ برخلاف تمام محاسبات باتوجه به مشکلات سیستماتیک ایالات متحده و نارضایتی‌ها از رفتار دولت اوباما به پیروزی دست یافت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ترامپ مشغول چینش تیم سیاست خارجی کاخ سفید است اما اروپایی‌هایی که گرفتار سردرگمی‌هستند به شدت نگران روابط اروپا با آمریکا هستند.

وی تاکید کرد: نگرانی درباره برهم خوردن ائتلاف‌های غربی آمریکا مساله ای است که می‌توان به خوبی در موضع گیری‌های کشورهای اروپایی مشاهده کرد.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه افزود: اروپا با همکاری دموکرات‌ها و حتی برخی طیف‌های جمهوری خواهان تلاش می‌کنند رفتار دیپلماسی ترامپ را در مسیر گذشته حفظ کنند.